Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Här tänkte jag att vi skulle dela med oss av allehanda upplevd dubbelmoral!
Egen eller andra spelar ingen roll!

exempel:
Du byter till lågenergilampor för miljöns skull, men V8-bilen från 1985 får vara kvar!

exempel 2:
Veganer som inte är kött, men gelatingodis går finfint!

FYLL på med allt tänkbart och otänkbart!
av andersheterjag
En av mina allra tydligaste dubbelmoraler är att jag älskar att köra fort, men blir en surgubbe och hojtar "Det finns faktiskt andra människor på och runt vägen!" när andra gör samma sak. ??:-/
Användarvisningsbild
av Nexus
Ett ex: Mina föräldrars grannar har köpt en toyota prius och bytt till energisnåla fönster och köpt luftvärme pump mm sen åker de utomlands minst 2 ggr om året. Snåla hemma för kunna sätta sig i ett plan som vräker ur sig avgaser och spendera 10000 tals kronor på nöjesresor :???:
Användarvisningsbild
av Ticken
Var bara tvungen att säga det först av alla.. Skönaste tråden på jagrullar!

/Ticken
Användarvisningsbild
av Guligan
Grammse skrev:Ett ex: Mina föräldrars grannar har köpt en toyota prius och bytt till energisnåla fönster och köpt luftvärme pump mm sen åker de utomlands minst 2 ggr om året. Snåla hemma för kunna sätta sig i ett plan som vräker ur sig avgaser och spendera 10000 tals kronor på nöjesresor :???:
Just denna dubbelmoral stör även mig som f-n. Folk som tjatar hål i skallen med miljötugg och sedan med (rent?) samvete sätter sig på flyg till t.ex. Thailand.
Användarvisningsbild
av Funk
Grammse skrev:Ett ex: Mina föräldrars grannar har köpt en toyota prius och bytt till energisnåla fönster och köpt luftvärme pump mm sen åker de utomlands minst 2 ggr om året. Snåla hemma för kunna sätta sig i ett plan som vräker ur sig avgaser och spendera 10000 tals kronor på nöjesresor :???:
Det är inte dubbelmoral i sig, snarare klimatkompensation och prioritering...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Variosboy
Funk skrev:
Det är inte dubbelmoral i sig, snarare klimatkompensation och prioritering...

/Thomas
Beror på hur individen i fråga uttalat sig beträffande sina val från början..
Om man väljer dom energisnåla alternativen för sin egen ekonomis skull så är detju helt okey om man flyger kors å tvärs!
Men om man utger sig för att vara miljökämpe kanske man bör undivka flygresor!

Men som jag fick svar i ett annat forum beträffande miljö och dubbelmoral:

Miljökämpar som tillika är rökare är ju ett praktexempel på dubbelmoral!
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]