Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Liten fråga som egentligen sitter ihop med frågorna i denna tråden: (fast ändå inte))
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=53440

Jag är nu tvungen att återigen byta LMM i min bil. Det är inte mer än 4,5 år sedan jag bytte den sist, då med en originalare ifrån Volvo i Karlstad. Att byte är aktuellt vet jag tack vare detta forumet som angav att resistansen i LMM enheten bör ligga mellan 1,5 och 3 Ohm. Min låg runt 41 ohm om jag nu använde rätt läge på multimetern. Värdena som visades var 0.4/41,6 på två olika lägen, de övriga lägena gav enbart 1 som värde (= ej tillämpligt?)...

Varför går min LMM sönder efter endast 5-6000 mil? Tycker att en sådan här "passiv" del borde hålla bättre. Finns det andra delar som lirar ihop med LMM'en som kanske även de behöver bytas ut? (Lambda-sonder, vevhusvent. slangar, annat?)

Kolla gärna in den andra tråden oxå, där finns lite fler frågor kring LMM.
Nej, jag kör med den hederliga gamla luftburken på. Tog bort LMM'en igår och mätte upp den med multimeter (första gången i mitt 35'åriga liv jag använder en sån) och fick värdet 41,6ohm vid 20Kohm-läget. Ska nu beställa en Bosch original ifrån en skrot i Närke som är mätt till 1,7 ohm. Ett mycket bättre värde. 1000 stålar inkl frakt känns som ett kap jämförelsevis...

..Mina nya belägg hade en slags platta p&ar[…]

Spolning av automatlåda

Mekonomen blåser dig nästan alltid […]

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Har du inga problem, kör vidare.