Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Scania
Min generella erfarenhet efter ca 40 års bilägande är att det ofta är de duktigaste, mest kunniga och driftiga mekanikerna som vågar sig på att starta eget. Och de är (och de måste) vara rädd om kunderna. Eftersom de förmodligen dessutom har lägre kostnader per mekaniker än vad de stora märkesverkstäderna har så resulterar det inte sällan till både bättre utfört jobb och lägre priser.

Men jag vill inte generalisera; det finns MÅNGA skickliga och kundvänliga mekaniker som är anställda på större verkstäder också!
Användarvisningsbild
av greeeken
Gandalfi skrev:
greeeken skrev:Måste bara fråga vad gjorde din mek på 12000 mils service? vad byttes?
Han bytade olja, oljefilter, luftfilter, fläktrem, stift, bromsvätska, kontrollerade bromsarna runt om även handbromsen. Gick över länkarmar, bussningar och kollade efter glapp eller slitage, kollade så att den inte var blöt under någonstans.
Bytade en trasig lampa, samt kontrollerade torkarblad och spolarfunktion.

Det är vad jag kan jag läsa mig till i serviceprotokollet, sen vet jag att han när han kollar när han ändå är under bilen att avgassytemet hänger ok, däckens kondition och att annat inget så att säga sticker ut. Han är väldigt noggrann i sitt arbete.
Ser nu också att det var inte exakt 2.500kr som jag skrev utan, jag kom bara ihåg att det var runt den summan. Utan jag betalade 2.780kr om nu rätt ska vara rätt :D
Då är det ett väldigt bra pris det måste sägas
Användarvisningsbild
av pang58
Kan rekommendera Mechanum i Partille. Suverän service och trevligt bemötande. Auktoriserad verkstad. Har anlitat dem både planerat och oplanerat. Återkommer till dem nästa gång oxå.
av Larzan
Fick i dagarna ett mail ifrån Bilia där jag kunde svara på hur Bilia Södertälje hade hanterat mitt senaste ärende.
Kunde inte annat än ge full pott. Mycket nöjd.
Användarvisningsbild
av Chrasher
Lämnar Servicen till Skobes i Tranås och jag är nöjd med dom. Har inget att klaga på hittills.

Reparationer kan jag ibland lämna till lite mindre firmor om det skiljer mycket i pris - det beror dock helt på vilken typ av reparation det är.
Användarvisningsbild
av volvo850gle
:D Selv har jeg brukt Turesson bil og rep i årjäng og er meget godt fornøyd med disse.Bor i Oslo og kjører med glede disse milene ned for og serve min gode s 60 2.0 turbo!! :lol: Har også vært der med min andre eldre vogn 93 mod gått 280.000km en 850 gle!!

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]

Elpriset

Såna här verkar ju för bra fö[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]