Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Du kan ju inte bara skriva att du köpt, du måste säga vad det tillslut blev! :)
Blev det 19 eller 20?
Blev det dom däcken du skrev om?

Å sist men inte minst en bild på bilen med nya fälgarna! :) (förstår att det kan dröja ett tag med tanke på vädret)
av tomlatra
Jag fortsätter med funderingar under tema sommarhjul. Funderar också på 19", men med däck 245/40-R19 för att få lite mera gummi (fått för mig att det ger mera/bättre komfort?). Frågan är om det ryms eller börjar ta i fjäderben/skärmar/vid rattutslag? Något litet större än original ju.

Någon som har denna erfarenhet av denna däckdimension? Kommer det se ok ut? Har sportchassie (eller vad volvo kallar det) på min kälke.
av Matzz
ja lite bilder på bilarna med nya fälgar vore trevligt , sitter här själv och har svårt att bestämma det finns mycket att välja på...
av DavSan
Precis den reaktionen jag ville ha :lol:
Jag stod som sagt i valet och kvalet av 19" eller 20". En budget har man alltid
men pengar skulle inte få avgöra vad valet föll på. Jag hade ställt in mig helt
på 20" när jag började skrämma upp mig själv med att de skulle bli FÖR stötigt
eller att jag skulle tycka att det ser för mkt "volvo raggare" ut=)

Jag har sett bra bevis på garaget.org att 20 tummare funkar men ändå så blev jag lite
skraj och 19" blev beslutet.
DOTZ Roadster HG, som är en ny modell för året blev det till slut.

Bild

Däck blev Continental sport contact 3, vilka har fått nästintill topprecensioner
i alla test.
Jag frågade säljaren i luren, vilka jag skulle välja mellan Michelin ps2, Pirelli nero zero eller continental. Vi vägde för och nackdelar och valet var klart när han sa att de gör minst ljud i från sig... Michelindäcket kunde man kanske kräma ur lite fler mil ur men men. Pirellidäcket var det som slits fortast av de tre, ifall ngn vill veta=)

Paketet gick på 19.400:- och jag får det till dörren nästa tisdag.

Sänkning härnäst då. 3 cm fram och bak hos billia. Jag tycker det räcker faktiskt.
Var även på volvo igår och köpte R-design mattorna och sportpedalerna i borstad aluminium, så löjlig är jag :P
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
DavSan skrev:Däck blev Continental sport contact 3, vilka har fått nästintill topprecensioner
i alla test.
Jag frågade säljaren i luren, vilka jag skulle välja mellan Michelin ps2, Pirelli nero zero eller continental. Vi vägde för och nackdelar och valet var klart när han sa att de gör minst ljud i från sig... Michelindäcket kunde man kanske kräma ur lite fler mil ur men men. Pirellidäcket var det som slits fortast av de tre, ifall ngn vill veta=)

Jag kan säga att det stämmer. Har haft både Pzero Rosso och CSC3 på min S80 V8 (245/40 18") och det senare är ruggit bra! :-)-) Rosso blev utbytta på garantin då alla däcken blev "taggiga". Pirelli "suddgummi" Rosso har dock lika bra grepp som CSC3 på torra vägar!
av DavSan
Så där ja...
Fick på fälgarna förra veckan och tog lite bilder nu i eftermiddag.
Jag fegade ju ur och tog 19" istf 20", för jag var rädd att det skulle bli för stötigt och så vidare. Om jag valde rätt eller fel är ju upp till den som betraktar bilen.
Jag är jätte nöjd iaf och har även bokat en tid för ny chassisats hos billia, och då kommer bilen bli 30 mm lägre, så ser den för hög ut nu i dina ögon, så kommer fler bilder sedan där den fått ett lite lägre chassi...

Bild

Bild

Bild

Satte även på sportpedaler idag och la in R-design tygmattor.
Kameran är inget vidare i mörker, så därför är bilden kornig.

Bild

Hoppas ni tycker om dem.. Kommentera gärna, jag kan ta negativ kritik!

//David
av suk215
så jädra fräsch !!!! 8) 8)

har själv en v70 2,4D-10 som man letar fälgar till , men jag vill nog ha 17" canicula eller 18" odysseus :D
av andersheterjag
Snyggt, David! Kommer att bli riktigt trevlig när sänkningen är på plats! Och Conti-däcken tror jag är helt rätt val - jag hade iaf gjort samma. :)

Vad kostade R-mattorna och pedalerna?
av DavSan
Tackar!

Min far köpte en V70 här om veckan och fick med 17" Canicula, och jag tycker dem är fina!
Själv har jag 17" Cassini till vinterdäcken och jag tycker dem är helt okej också... Givetvis är 18" odysseus
i en klass för sig!

Jag köpte pedaler och mattor på Bröderna Brandt och där kostade dem 2109:- totalt.
tror bara pedalerna ligger runt 850:-
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]