Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andazon
Hej

Har liksom många andra fått problem med dörrstoppet i förardörren. Då jag ser att infästningen börjat släppa från karossen antar jag att svetsen är enda lösningen. Har haft loss inredningen och kollat, men det verkar inte gå att komma åt infästningen inifrån. Förutom våt trasa på utsidan till kabelstammen ovanför dörrstoppsfäste, är det något annat som behöver skyddas inne i bilen eller är det bara att köra på med svetsen?

/Andazon
av *pettson*
Nu hoppas jag att du gått den smarta vägen..Förutom att du lossat skruven till stoppet..
1/ lossat torxen i kabelpiskans hylsa och gängat loss den så dörrens el är separerad från bilens.
2/ lossat dom två torxen på gångjärnen till dörren.
3/ öppnat dörren ca 15 grader från stängt läge och helt enkelt hakat av den som en gammal dörr i huset.
Nu har du ett helt dörrhål att lösa problemet i..
Nu lossar du kontakten i stolpen och petar in den. Nu borrar du ett hål i början av sprickan, sen borrar du ett hål i slutet av sprickan. Är det flera sprickor måste varje ända borras ur. Sen borrar du några hål runt dörrstoppet. Hålen runt dörrstoppet använder du högre strömstyrka till. Där ska du bränna ihop förstärkningen med ytterplåten. På dom ställen där sprickan går längs med förstärkningen använder du högre strömstyrka än där sprickan löper fritt i plåten. Sen är det bara att slipa och maska/ lacka o sätta ihop..
av Andazon
Hej igen och tack för informationen.
Jag ska alltså peta in kabeln i A-stolpen. Är det för att jag inte ska bränna sönder den?
Är det något annat på insidan som kan ta eld?
Jag har förstått principen på hur jag ska göra, jag vill bara försäkra mig om att jag inte eldar upp något i onödan...
/Andazon

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Pärlan har nu över 35.000 pålitlig[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]