Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
164E skrev:
RCE skrev:Min V70 som är uttagen förra månaden har uppenbarligen dessa kassa munstycken, jag trodde på allvar att Volvo hade lyckats ta fram en lösning på detta problem! Är det någon här som fått sina utbytta mot en annan variant som fungerar bättre?
Jag har fått mina utbytta och de fungerar OK både stillastående och i motorvägsfart. Vid inlämningen fick jag frågan (eller snarare en fundering från kundservice) om det kunde vara dåligt tryck i slangarna. Hur som helst är jag nöjd med lösningen. Vet inte vad som gjordes förutom att munstyckena är utbytta.
Fick du nya "dusch" eller som jag fick "strål" munstycken?
av RCE
Ok, jag har redan samlat på mig två fel så det är väl snart dags att beställa en tid trots att de inte ens hunnit gå 1 månad sen jag hämtade bilen.
Användarvisningsbild
av 164E
JHg skrev:Fick du nya "dusch" eller som jag fick "strål" munstycken?
Osäkert, måste kolla igen, tror att det är strålar, men med ordentlig spridning (hela rutan blir blöt)
av MathiasSV70
Hämtade ut min V70 2011 för två veckor sedan och visst känns munstyckena (eluppvärmda) väldigt konstigt inställda. I högre farter är det väldigt svårt att få framrutan ren då spolarvätskan inte når så högt upp. Vänster munstycke är av stråltyp medan det högra är av spraytyp. Ska det vara två olika modeller eller har man missat när bilen skruvades ihop?
av Moody
MathiasSV70 skrev:Hämtade ut min V70 2011 för två veckor sedan och visst känns munstyckena (eluppvärmda) väldigt konstigt inställda. I högre farter är det väldigt svårt att få framrutan ren då spolarvätskan inte når så högt upp. Vänster munstycke är av stråltyp medan det högra är av spraytyp. Ska det vara två olika modeller eller har man missat när bilen skruvades ihop?
Din bil måste varit precis i skarven när man bytte typ av munstycke. Du fick det sista på lagret av gamla typen och det första av den nyare... :D
av MathiasSV70
Tyvärr kan det nog vara som så att jag fått två olika munstycken. Moody är det de nya kulmynstyckena som sprayar vindrutan? Får säga till vid första servicen så får de byta, klumpigt att sätta dit två olika typer kan man tycka.
Användarvisningsbild
av epostaren
Det ska bli intressant att se vilka munstycken som jag får på min nya 2,5FT. På min nuvarande bil (en Peugeot), så var det samma problem när bilen var ny. Peugotverkstaden bytte ut mot den gamla sorten och det har fungerat utan problem sen dess. Hoppas att man slipper detta problem på den nya bilen...
av Slezii
Får mina munstyken utbytta idag. äntligen har Volvo löst detta, bilen är 4 år gammal och jag har påpekat felet direkt när jag köpte bilen. Nu står volvo för kostnaden men dem kostar 180 kr/st (elupvärmda).
Till min S 80 elupvärmda är artikelnumret: 31301523 för höger och 31301524 för vänster. Det är ingen dimmspolning utan vanliga kulmunstyke.
Slezii
av tellus
Hej jag har en s80 ,my-11 , sen två månader . Har tyckt att spolningen funkat sådär ,men OK .Fyllde för första gången för en vecka sen och upplever den nu som sämre . Färdigblandad spolarvätska ,köpt på OK,kanske nån märkt samma sak eller är det inbillning ? Verkar underligt om man måste köpa spolarvätska på volvo .
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive