NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo-FH16
När jag körde bilen idag på en gropig väg, blev radiodisplayen svart till hälften. Nedre delen lyser, medans den övre svartnade. Vad göra? Kan det vara glappkontakt eller har den ballat ur? Kollade på bildelsbasen, och en begagnad kostar 3000!!! ?:-/ Vad kostar då en ny?! Har kollat monteringsanvisningarna för md/cd, och den verkar ju inte så bökig att byta. Någon som vet vad det kan vara?
Hejs:
av Volvo-FH16
S40N-05 140(170) Addition. Tror att det är Premiumsound. Den visar en S40N när man slår på radion. Eller....näe...inte slå på radion! När man sätter på den......eller....näe! Inte sätta på radion! När man startar den. Nu blev det rätt. :D
Hejs.
Användarvisningsbild
av CarMan
nyss köpt bilen?
det var inte så att displayen inverterade bara för att det var mörkt?
av Volvo-FH16
Har haft bilen i 3år. Övre halvan är helt svart, sånär som på ett par streck när man höjer/sänker volymen. Undre halvan ser ut som den ska. Är det separata kontaktstycken till övre resp. nedre delen av displayen? Kan isåfall ett kontaktstycke ramlat ur?
Hejs.
Användarvisningsbild
av wendtan
Om den visar en S40N när du slår på den så är det performance nivån du har, dvs grund nivån. Att den till hälften blir svart låter inte normalt. Du kan utesluta glappkotakt genom att plocka loss o kika. Kommunikationen med den enheten är dock via fiberoptik. Jag gissar på att den pajat i displayen på något vis.
Kika här för en guide hur du plocka loss den http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... hilit=ipod
av onemangang
Hej!

Jag har exakt samma problem! Övre delen av displayen är svart och nedre hälften fungerar!?

Skumt som fan! Som en helt rakt delad linje.

Hur är det att byta den själv? Borde väl gå om man inte har tummen helt mitt i handen? Tänkte testa att demontera panelen och se efter.

Är en 2,4 v50 -05

tacksam för svar!!!
av jackoo
Inga som hellst problem att bara byta displayen själv men de kan bli problem när man lossar kablarna till stereon då dom hänger ihop med allt annat..
Felkoder och liknande kan dyka upp.
av onemangang
Hej!

Öppnade fronten för att kolla hur det såg ut. Vilken del är som man brukar byta ut? Själva display glaset eller hela innehållet? Själva glaset hänger lite löst och fäst med kablar och bakom den finns delen med belysning mm.

En sista fråga: Var är det lämpligast att beställa display? Försökte kolla bildelsbasen men hittade inga beg.

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]