Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu är äntligen min beställda 2,4D Summum färdigbyggd enligt Volvos leveransinfo!!! :D :D :D Alltså väntar den nu på transport till återförsäljaren. Dessutom kapades en vecka på den preliminära leveranstiden, från vecka 18 till vecka 17! Börjar nästan känna lite pirr i magtrakten...! När kärran kommer till Rejmes Örebro ska det monteras drag, och sen är den min.
Gissar på 1,5 vecka för detta!? Vad tror ni...?
Är fortfarande förbaskat nyfiken på hur färgen Caspian Blå ser ut, lever fortfarande i ovisshet här...!

Behöver bara bli av med min V70 2,5T MY05 nu...
knicklas skrev:När kärran kommer till Rejmes Örebro ska det monteras drag, och sen är den min.
Gissar på 1,5 vecka för detta!? Vad tror ni...?
När min bil väl kom till återförsäljaren tog det TRE hela långa veckor för att montera en krok, registrerings besiktiga kroken, och leverera till mig, jag fick till slut tjata till mig bilen
knicklas skrev: Är fortfarande förbaskat nyfiken på hur färgen Caspian Blå ser ut, lever fortfarande i ovisshet här...!
Jag antar att du menar hur färgen ser ut i verkligheten och inte på bild 8) Här kan man få en hint iaf:
http://www.blocket.se/halland/Volvo_V70 ... ca=1_8&w=3
För övrigt så tycker jag alla ALLA färger ser bättre ut i verkligheten när man väl står bredvid bilen. Caspian Blå har jag sett på Volvo Showroom, och det var en riktigt snygg bil. Du kommer helt säkert bli nöjd!
Dessutom: Kromlisten runt sidorutorna lyfter utseendet enormt mycket...
Aha, tackar för länken! Det är i stort sett den första summum jag sett på bild!?!?!? När jag beställde hade vi bara sett den animerade bilden, och definitivt ingen Caspian "live"!
För nån vecka sen tror jag att jag såg en Caspian i trafik, men är inte helt 100%. De verkar inte vara jättevanliga trots allt!? Oyster verkar däremot gjort stor succé!? Var faktiskt på gång att byta färg till Oyster, men då var bilen redan spikad.

Hur som helst tror jag att vi blir väldigt nöjda med denna. Hade vi valt nån annan färg hade ju det också blivit kanon - det gäller bara att ha bilen nytvättad ALLTID...!!! :D :D
Gurra82 skrev:
När min bil väl kom till återförsäljaren tog det TRE hela långa veckor för att montera en krok, registrerings besiktiga kroken, och leverera till mig, jag fick till slut tjata till mig bilen
Vad skyllde de det på? När min bil kom till återförsäljaren (Skobes Flen) så gick det så här fort. Den kom 19/10 kl 17:00, (jag var inne på firman med ett papper och såg den). De monterade dragkrok den 20:e och registreringbesiktigade 21:a 11:00 och gjorde bilen färdig. Leverans 14:00.
Senast redigerad av 2 SvenB, redigerad totalt 0 gång.
Många handlare har tydligen besiktning 1 gång i veckan, och bara under ett visst antal timmar. Kan tänka mig att det kan orsaka lite trafikstockning för leverans.
Nu väntar min bil på leverans till Rejmes i Örebro. Vet nån var denna bil byggs? Är det Torslanda eller? Belgien...?
Blir av med min V70MY05 i början av nästa vecka och kan ju inte gå billös. Ska kolla om de kan prioritera denna alt. om det finns nån demobil/lånebil jag kan belägra om det skulle bli någon dags glapp...
Men som sagt, var byggs bilen?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!