Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Vart ute och körde i går så låter det som att någon slänger en 3 kilossten i sidan på bilen, ser inget och körvidare.

När vi kommer fram så säger grabben att min ruta ser konstig ut och jag säger violken ruta så visar han mis sidorutan som antenn sitter i är helt spräkt, det som håller i hopp den nu är tonningen och tejp.

Min fråga är om någon kan berätta vad det kommer att byta den ink toning

/Rookkeer
av *pettson*
Antar du får ta den på din glasförsäkring inkl just din specifika självrisk? Sen får du lägga till pengar för toning.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Pratade med volvia dom sade minst 1000kr max 35% av totala kostnaden, toningen är orginal så det sade dom att det skulle jag ta med volvo så den ska ingå i priset, men vill mest veta på ett ungefär mellan tumme och pekfinger
Användarvisningsbild
av Nexus
toning ska ej kosta extra. även om du tonat själv så ska du få en likvärdig ruta. När de slog sönder min ruta på mazdan så fick jag en klipp ny som jag lämnade in på proffs toning .
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Grammse skrev:toning ska ej kosta extra. även om du tonat själv så ska du få en likvärdig ruta. När de slog sönder min ruta på mazdan så fick jag en klipp ny som jag lämnade in på proffs toning .
kändes det inte konstigt att ha 3 icke proffs toningar

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Det där borde ju vara ett lämpligt repob[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]