Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spartan33
hej, jag har en volvo v70r -99. som var en automat, men som jag konverterat om till en manuel.. och nu har jag byggt om motor undervinter. men det går inte att mappa den säger dom. det sägs att jag måste byta box till en 850 2,3 turbo. men då måste jag ju koppla förbi immobilizer.. vet någon något annat sätt. eller hur man kopplar förbi den..
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Har man bara rätt emulator så går det att mappa om, och att byta till en styrbox från 850 som har ett annat styrsystem känns inte riktigt rätt det heller.
av spartan33
jo det tycker jag med. men dom säger att dom kan bränna sönder den
den så dom vågar inte.. jag vet inte vad jag ska göra alls.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bränna boxen under mappning? Och att byta till fel box? Är snarare dags att byta mappare låter det som. För är det en 99 med eleroniskt spjäll så vet jag inte riktigt hur dem har tänkt att det ska funka med en box till ett klrt äldre och annorlunda sprut som har vanligt spjäll
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Spännande. Man får ju hoppas att firma A och B vet vad dem gör, eftersom det är spännande att dels blanda numemr på boxar som redan där kan ge bekymmer. 850 boxarna funkar inte hur som helst sinsemellen ens, och att sen blanda in en annan motorstyrning gör ju inte att oddsen förbättras. Törs man fråga vart du vänt dig? Visst kan dem ha rätt, men det låter väldigt konstigt och om du måste göra så får att få det att fungera så bör dem ju kuna förklara för dig hur du ska göera med immo.

Då har ju xbb en väldigt bekväm ([…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hittade 10mm djupt ytterligare. Detta är slut[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Drog du åt bärarmarna med bilen upphiss[…]

Airbag

Jag har en S60 T 01a, som jag har fått prob[…]