Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
perhall skrev:Det är ju i så fall ett väldigt starkt skäl för att lägga till 15 och få en T6 som är snålare och kvickare än tidigare..., om man tänkt köpa en D5... men det är ju jag, som gillar starka bensinmotorer.../PH
Ja om det bara hade gått att välja T6 till XC60 i Sverige. Då hade det inte stått en D5 här :wink:
av perhall
Arese skrev:
StringerBell skrev:
Arese skrev:Hur mycket kan en XC70 T6 tänkas dra vid lands- och motorvägskörning i 110-130 km/h?

Vagnen ska rulla 6k mil per år så det blir lite intressant med förbrukning.....

Mvh
Arese
Tyskarna har V8:or som drar mindre... Tror du verkligen att Volvos stenåldersmaskiner är ett alternativ om du vill köra bensinare med prestanda?
Jo, jag vet. Min 335i drar runt 0,85 vid liknande körning (iofs manuell och ej awd). XC70:n (eller XC60) är till min fru. Får nog bli en diesel.
tg
Mvh
Arese
Och 335 drar nog ännu mindre som MY11 med nya direktinsprutade motorn... men också en betydligt mindre och lättare bil. /PH
av Moody
XC90_Executive skrev:
perhall skrev:Det är ju i så fall ett väldigt starkt skäl för att lägga till 15 och få en T6 som är snålare och kvickare än tidigare..., om man tänkt köpa en D5... men det är ju jag, som gillar starka bensinmotorer.../PH
Ja om det bara hade gått att välja T6 till XC60 i Sverige. Då hade det inte stått en D5 här :wink:
Hade du varit lite snabbare med din beställning så... :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Hade en offert på en XC60 T6 med. Precis när den kom.

Men jag kör hellre en D5 R-design än en "vanlig" T6. Tycker att R-design gör hela bilen. Men det är OT. Som slutar här! :wink:
Användarvisningsbild
av kave
Amli skrev:Dom har ett litet test mot Subaru Outback i nya Teknikens värld med just XC70 T6.
Jag ögnade igenom detta sk Test. Har de ens kört bilarna? Utséeende snack hit och dit, Volvon behöver uppdateras för den känns gammal nu etc etc. Yuck, skriver de för 5-åringar eller vad är det?

Själv provade jag de flesta bilar Volvo har på programmet häromdagen och XC70DRIVe var den trevligaste upplevelsen.
Användarvisningsbild
av Gurra82
kave skrev:Själv provade jag de flesta bilar Volvo har på programmet häromdagen och XC70DRIVe var den trevligaste upplevelsen.
På vilket sätt tyckte du bilen var trevlig? jag har ej provat den?
av Linqid
kave skrev:
Amli skrev:Dom har ett litet test mot Subaru Outback i nya Teknikens värld med just XC70 T6.
Jag ögnade igenom detta sk Test. Har de ens kört bilarna? Utséeende snack hit och dit, Volvon behöver uppdateras för den känns gammal nu etc etc. Yuck, skriver de för 5-åringar eller vad är det?

Själv provade jag de flesta bilar Volvo har på programmet häromdagen och XC70DRIVe var den trevligaste upplevelsen.
Fast det var ju inget test, snarare en provkörningsduell. Men jag håller med dig i övrigt, stod inte mycket som var vettigt.
Användarvisningsbild
av kave
Gurra82 skrev:
kave skrev:Själv provade jag de flesta bilar Volvo har på programmet häromdagen och XC70DRIVe var den trevligaste upplevelsen.
På vilket sätt tyckte du bilen var trevlig? jag har ej provat den?
Den kändes betydligt smidigare, rappare än 210HK 4WD, både motormässigt och i styrningen. Kanske är det elservo som börjat bli så bra så det känns bättre än hydralservo (som alltid varit väldigt seg på volvobilar), om det nu är elservo på XC70 DRIVe?
Helt klart var det en skillnad och de får gärna inför samma sak på 4wd bilarna.

Är det en "provkörningsduell" man skriver efter att ha studerat reklambroschyrerna bakom skrivbordet?
Nä, särskilt granskande var det inte.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!