Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sudden68
Funderar på att köpa nya däck till bilen tänkte kolla om det finns någon som kan tipsa om ett bra däck.Dimensionen är 245/45-17 just nu sitter det marangoni däck och har aldrig varit med om ett spårkänsligare däck helt otroligt.Någon som ge ett tips.
av andersheterjag
För mig finns bara två märken på sommardäck: Michelin och Continental. Visserligen kostar de en del, men det är något jag känner är värt att prioritera då det påverkar komfort, ljudnivå, körupplevelse och inte minst säkerhet.

Är man lite driftig är det inte svårt att hitta dessa märken i 245/45-17 för 1.500 kr styck, vilket inte är gratis med definitivt prisvärt.
av mackan_
Jag köpte continental sportcontact 3 225/40-18 till mina nerbula och är väldigt nöjd.

Bra grep, inte spårkänsliga, tränger undan vatten riktigt bra osv. Känns som jag har riktigt bra däck man kan lite på!

Vissa säger att de ska vara högljuda för att vara premiumdäck, jag vet inte om jag tänker på det, tycker fartvinden låter minst lika mycket. Nästa gång kommer jag dock kolla åt hankook, och om det är prisvärt så köper jag dem istället då däcken blir lite väl dyra och jag ska börja plugga. Men lovat mig själv att aldrig köpa tjing-tjong eller motsvarande, då blir det ofta som du säger att bilen spårar och har säkerligen ganska dåliga kontakt med vägen, men det märker man kanske först när älgen står 50 m framför en och man svänger...

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]

Elpriset

Såna här verkar ju för bra fö[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]