Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
så det vore ju fint att få in 304 hästarn som de slipat å fått ner förbrukningen på...
av Arese
tunnis skrev:mellan 1,1 - 1,2

Åkte tur och retur Sälen med takbox och körde mellan 90-120
Då drog den 1,1 vilket är helt ok.

Jag har dock en V70 så risken finns ju att XC70 är törstigare :roll:

Ok, tack. Då lär det skilja 3-4 dl per mil mot en D5 även vid landsvägskörning. Trodde nog att det skulle vara lite mindre´...

Mvh
Arese
av Moody
Amli skrev:Dom har ett litet test mot Subaru Outback i nya Teknikens värld med just XC70 T6.
Precis, med den gamla motorn på 285hk
Användarvisningsbild
av na96gen
de har väl lärt sig av BMW och MB att ha olika varianter av "samma" motor igång på olika motorer. :???: XC90 får ju dras med gamla D5:an än med..

Letat på nätet efter MY11 uppgifter men bara Brabil som lagt ut. Min lokala handlare visste inte än heller.. konstigt..
av perhall
XC90_Executive skrev:XC60 MY11 har T6 med 304hk. Att inte XC70 skulle få det låter väldigt osannolikt.
Det är ju i så fall ett väldigt starkt skäl för att lägga till 15 och få en T6 som är snålare och kvickare än tidigare..., om man tänkt köpa en D5... men det är ju jag, som gillar starka bensinmotorer.../PH
Användarvisningsbild
av philipsguy
na96gen skrev:de har väl lärt sig av BMW och MB att ha olika varianter av "samma" motor igång på olika motorer. :???: XC90 får ju dras med gamla D5:an än med..

Letat på nätet efter MY11 uppgifter men bara Brabil som lagt ut. Min lokala handlare visste inte än heller.. konstigt..
Bilia är just uppdaterade i sitt ordersystem
Användarvisningsbild
av StringerBell
Arese skrev:Hur mycket kan en XC70 T6 tänkas dra vid lands- och motorvägskörning i 110-130 km/h?

Vagnen ska rulla 6k mil per år så det blir lite intressant med förbrukning.....

Mvh
Arese
Tyskarna har V8:or som drar mindre... Tror du verkligen att Volvos stenåldersmaskiner är ett alternativ om du vill köra bensinare med prestanda?
av Arese
StringerBell skrev:
Arese skrev:Hur mycket kan en XC70 T6 tänkas dra vid lands- och motorvägskörning i 110-130 km/h?

Vagnen ska rulla 6k mil per år så det blir lite intressant med förbrukning.....

Mvh
Arese
Tyskarna har V8:or som drar mindre... Tror du verkligen att Volvos stenåldersmaskiner är ett alternativ om du vill köra bensinare med prestanda?
Jo, jag vet. Min 335i drar runt 0,85 vid liknande körning (iofs manuell och ej awd). XC70:n (eller XC60) är till min fru. Får nog bli en diesel.

Mvh
Arese

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]