NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreaslinder skrev:SAM Bilmode ska ha 6900:- för uppgradering och BSR ska ha 7900:- får ringa och prata lite me dom och höra vad som gäller
Då är jag rätt övertygad om att Sam inte skickad med handdosa för att själv kunna byta filer.

Kolla Rica också, ditt medlemsskap här på jagrullar ger 20% rabatt dessutom.
enok skrev:Jag vill slå ett slag för laminerade sidorutor.

Dels sänker dom ljudet i kupén som flera andra skrivit tidigare, men motverkar också stöld (som jag själv fått erfara).

Någon försökte ta sig in i bilen genom att slå sönder förarfönstret med en skruvmejsel el dylikt. Massa sprickor i glaset, men det krossades inte.

Ingen stor kostnad i förhållande till vad du kommer betala för hela bilen (drygt 2000kr om jag inte tar fel?).
Ingår inte laminerade sidorutor tillsammans med vattenavisade sidorutor WRG i version Momentum (larmpaket), hittar inte tillvalet i tillbehörskatalogen på volocars.se till Volvo V50.Vid lanseringen av Volvo V50 Drive 1,6 S/S, minns jag att denna version skulle levereras med "tjockare" sidorutor se: artikel http://www.aftonbladet.se/bil/biltester ... e494252.ab, vad innebär detta?
Zalt skrev:
Ingår inte laminerade sidorutor tillsammans med vattenavisade sidorutor WRG i version Momentum (larmpaket), hittar inte tillvalet i tillbehörskatalogen på volocars.se till Volvo V50.Vid lanseringen av Volvo V50 Drive 1,6 S/S, minns jag att denna version skulle levereras med "tjockare" sidorutor se: artikel http://www.aftonbladet.se/bil/biltester ... e494252.ab, vad innebär detta?
Jag undrar också vad 'tjockare sidorutor' är. Min mamma beställde en V50 strax efter mig och när man kollade hennes beställning på internet ingick 'tjockare sidorutor'. Detta verkar alltså vara något som följer med som standard. Men det är alltså inte samma sak som laminerade.

Hennes bil levereades igår, och jag måste hålla med övriga, High Performance är värd VARENDA krona! Det är STOR skillnad på ljudet.

//Johan
Laminerade rutor är dubbelglas med plastfilm mellan. Dessa sänker ljudnivån ordentligt jämfört med vanliga.

Vad Aftonbladet skriver i sin artikel skulle jag inte ge mycket för. De har noll koll. Däremot kan det vara så att alla S40/V50 Facelift har tjockare rutor än pre-facelift eftersom facelift är tystare.
andreas_lofgren skrev: Vad Aftonbladet skriver i sin artikel skulle jag inte ge mycket för. De har noll koll. Däremot kan det vara så att alla S40/V50 Facelift har tjockare rutor än pre-facelift eftersom facelift är tystare.
Det är intressanta är att Volvocars samarbetar med Aftonbladet dvs Volvo har en ganska intensiv marknadsförings PR-spalt på Aftonbladets hemsida,
jag har svårt att tänka mig att Aftonbladet i detta fall inte har någon koll, det är Volvo med anlitade PR-konsulter som bedriver marknadsföring, författning av artiklar etc och att det förekommer fel i beskrivning av ett nytt bilsegment vore förödande i detta fall; vid en nyhetslansering av Volvo S40/V50.

Tillägg: Artikeln är visst författad 2007-05-29 :D
Är det någon som vet vart man kan hitta Volvos färgkoder om man tänker sig att köpa en matchande burk färg?

Kollade på dekalen vid förardörren men förstod inte om det är någon av nuffrorna där som är färgkoden.

Vilken kod har Ice-white? Tänkte passa på att handla lite färg i helgen...

//Johan
krämbulle skrev:
Vilken kod har Ice-white? Tänkte passa på att handla lite färg i helgen.
614.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat