Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Kolla på guson.se. Bra priser och bra service.
av V40
Tack för era tips! Jo jag vet att det går att köpa däck i olika prisklasser på nätet. Det är endast av ekonomiska skäl som jag överväger att köpa några billigare däck.
av *pettson*
V40 skrev:Tack för era tips! Jo jag vet att det går att köpa däck i olika prisklasser på nätet. Det är endast av ekonomiska skäl som jag överväger att köpa några billigare däck.
Billigare däck är bättre alternativ än böter och ren trafikfarlighet alla dagar.. :-)-)
av Georg
Man ska inte vara elak på det här fina Forumet som ger så mycket goda råd som är användbara, men jag tar risken att betraktas som sådan och säger:
Du som startade tråden och spekulerar om ombesiktning för dåliga bromsar och slitna däck kanske ska ställa av bilen tills Du har råd att hålla bilen i vettigt skick. Inte vill jag möta Dig i trfiken med din bil som ligger på säkerhetsmarginalen vad gäller väsentliga funktioner.
Eller så k ??:-/ öp rejäla däck och se till att bromsarna fungerar som de ska.

:(

Georg
Användarvisningsbild
av Zilv
Taskigt i kassan?
Köp beg , fråga däckfirmorna på din ort, dom har garanterat godkända däck men beg / lr kolla blocket finns en del privat och även firmor som säljer.
Har själv köpt beg däck till en gammal bil ja hade för ett tag sen , 200kr däcket me balansering =D .

Härliga alla är när någon frågar om hjälp, skulle tipa på att mer än hälften av folket som har skrivit har säkert åkt på taskig däck någon gång i livet...
Användarvisningsbild
av Severin
Zilv skrev: Härliga alla är när någon frågar om hjälp, skulle tipa på att mer än hälften av folket som har skrivit har säkert åkt på taskig däck någon gång i livet...
Men när man sitter på forum så gör man aldrig några fel vet du väl :wink:
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]