Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
kave skrev:Köp ett par ipod touch istället så kan ungarna spela spel, se på film, lyssna på musik etc etc., dessutom var för sig.

Skärmar i nackskydden var inne på 90-talet i USA om man körde Lincoln Navigator. Nu ser det bara löjligt ut.

Surt sa räven om rönnbären!
av borstarmicke
Bitez: Vilken Bilia var detta?

Kollade med Bilia i Stenungsund, de kände inte till nåt "movieline"-pkt, bara RSE från 18000:- monterat...

Kollade även med Volvo Torslandas kontaktcenter, de visste inte heller nåt...
av Bitez
borstarmicke skrev:Bitez: Vilken Bilia var detta?

Kollade med Bilia i Stenungsund, de kände inte till nåt "movieline"-pkt, bara RSE från 18000:- monterat...

Det va hos bilia i Solna (haga norra). I bilhallen hade de ngr bilar med movieline dekaler, vi frågade vad det var, och fick svaret att det var integrerade skärmar med dvd spelare för nackstöden som eftermonterades. Prisat sa säljaren var runt 10tkr, och när jag nämnde att det inte verkade vara så klokt med tanke på priset på RSE , ryckte han bara på axlarna :)))))))))))))))))))

Det låter ju sjukt, att jag kan få integrerade skärmar för 10tkr, men får lämna in bilen för eftermontering, istället för 18tkr och få dessa vid leverans... hmmmmm.. :))))))))))))
av Moody
Bitez skrev:
Det va hos bilia i Solna (haga norra). I bilhallen hade de ngr bilar med movieline dekaler, vi frågade vad det var, och fick svaret att det var integrerade skärmar med dvd spelare för nackstöden som eftermonterades. Prisat sa säljaren var runt 10tkr, och när jag nämnde att det inte verkade vara så klokt med tanke på priset på RSE , ryckte han bara på axlarna :)))))))))))))))))))

Det låter ju sjukt, att jag kan få integrerade skärmar för 10tkr, men får lämna in bilen för eftermontering, istället för 18tkr och få dessa vid leverans... hmmmmm.. :))))))))))))
Såg du om det var några ingångar för extern utrustning? Eller är det enbart DVD-uppspelning som gäller med Movieline?

En förklaring till prisskillnaden mot RSE kan vara att RSE är integrerat med bilens ljudssystem, samt det trådlösa hörlurssystemet och möjlighet koppla in Digital-TV-modul och annan extern utrustning som spelkonsoler etc.
av Bitez
Nej, jag kikade bara in i en bil, titta inte närmare på vad det var för prylar, därav tråden :)))))))))) dina frågor ställde jag här på forumet för att jag inte hade tittat närmare på vad det var för pryl. Får väl pallra sig dit o kolla efter :)))))))
Användarvisningsbild
av Jensen
borstarmicke skrev:Bitez: Vilken Bilia var detta?

Movieline är en kampanj där man använder sig utav
en lokal "bilstereohandlare" som eftermonterar en massa
olika lösningar.
Car Audio Center i Solna heter företaget.

Detta är alltså ingen Volvokampanj.
Användarvisningsbild
av leiwi
Kollade med volvo , den "nya"typen av RSE finns att få i Sverige nu

Alltså den med Dvd inbyggd i skärmen allt som skall till är 12 volt som ju finns i stolen , bortsett från 12 volten bara att byta ut nackstöden

Tyvärr fick jag inte pris , men skall enligt uppgift vara betydligt lägre än den "gamla"RSEn

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]