- tor 15 apr 2010, 18:36
Lämnade in två hjul 195/65/15 ( 91V) med slitna sommardäck på OK's verkstad och bad att få köpa ett par däck av samma märke som satt på (Semperit).
SKulle vara kampanjpris på dom. Fanns såklart inte hemma förrän om flera veckor. Dom erbjöd Gislaved för samma peng. Ok sa jag.
Två dagar senare ringer jag, då har dom inte fått hem dom heller.
Erbjuder mig Nordman, som ska vara i klass med Semperit, och tillverkade av Nokia. Lite billigare dessutom.
Ok sa jag, vill ju ha på dom innan 16/4 så ok...alltså.
När jag nu kommer hem står det att dom är gjorda 4706, och dessutom 91H istället för 91V som jag har på mina andra hjul.
Och dessutom; Made in Indhonesia
Ska man acceptera det? Är det tokigt att köra 91V på en axel och 91H på andra axeln? Blir så trött på all tid som går åt att ringa/åka/ändra....
SKulle vara kampanjpris på dom. Fanns såklart inte hemma förrän om flera veckor. Dom erbjöd Gislaved för samma peng. Ok sa jag.
Två dagar senare ringer jag, då har dom inte fått hem dom heller.
Erbjuder mig Nordman, som ska vara i klass med Semperit, och tillverkade av Nokia. Lite billigare dessutom.
Ok sa jag, vill ju ha på dom innan 16/4 så ok...alltså.
När jag nu kommer hem står det att dom är gjorda 4706, och dessutom 91H istället för 91V som jag har på mina andra hjul.
Och dessutom; Made in Indhonesia
Ska man acceptera det? Är det tokigt att köra 91V på en axel och 91H på andra axeln? Blir så trött på all tid som går åt att ringa/åka/ändra....
V70N Business -01 170hk
Mitsubishi Galant GLSi -97 kombi
Mitsubishi Galant GLSi -97 kombi