Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av baljbalj
Mina orginallåsbultar (V70 2005) Har lätt plockats av och på 15-20 gånger (jag byter hjul själv sommar och vinter men dom har säkert varit av på verkstad 1-2ggr/år också) och dom känns som nya. Har gjort rent gängorna med stålborste och lagt på kopparpasta några gånger.

Jag kanske har haft tur (men kan erkänna att jag lite orolig varje gång dom ska av...). Har funderat någon gång om jag skulle beställa nya och byta ut i förebyggande syfte men har inte kommit till skott.

Någon som vet vad orginal kostar?
av mra
jojjeblom skrev:Har sagt det förr men säger det igen, 5st satser med låsbultar ''borde'' sinka tjuven en aning (ingen större peng heller om man kör med Biltemas).

Detta ska jag själv prova den dagen jag har hjul som är stöldbegärliga.

Är låsbultar samma material som vanliga så dem håller om man tar bort alla vanliga bultar?
Användarvisningsbild
av StringerBell
baljbalj skrev:Mina orginallåsbultar (V70 2005) Har lätt plockats av och på 15-20 gånger (jag byter hjul själv sommar och vinter men dom har säkert varit av på verkstad 1-2ggr/år också) och dom känns som nya. Har gjort rent gängorna med stålborste och lagt på kopparpasta några gånger.

Jag kanske har haft tur (men kan erkänna att jag lite orolig varje gång dom ska av...). Har funderat någon gång om jag skulle beställa nya och byta ut i förebyggande syfte men har inte kommit till skott.

Någon som vet vad orginal kostar?
Ur minnet: 800:- ungefär.
EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]

Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]