Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mra
Daddan skrev:Jag köpte svarta, största storleken av 3. Det satt mindre blå innan som var utslitna.

1725-854977 Bärarmsrulle
• styrningsbegränsare svart, för fordon med 15"/16"/17" hjul, däckdim. 225/45, 225/50, 225/55, 235/45
Är den blå minst och svart störst?
I så fall vad har den mellersta för färg?
av Solin
Att lägga spacers eller brickor är inget att rekomendera, jag har själv haft det så på tidigare bilar och det har aldrig blivit bra resultat. Det kan resultera i obalans vid färd och vibrationer vid inbromsning.
Du kan ju höra på en däckfirma vad dom tycker om spacers! :)

Själv ska jag köpa nya styrningsbegränsare..
av mackan_
Men brickorna ska ligga under styrutslagsbegränsarna, absolut inte mellan nav och fälg. Således kan du inte få någon obalans.

Men som du säger, spacers är inget att sträva emot..

Jag har 225/40-18 och det tar inte i, men svängradien är ju som en rondell, så jag ska testa att köra mellan och nån bricka eventuellt för att kanske få lite bättre svängradie.
av mra
mackan_ skrev:Men brickorna ska ligga under styrutslagsbegränsarna, absolut inte mellan nav och fälg. Således kan du inte få någon obalans.

Men som du säger, spacers är inget att sträva emot..

Jag har 225/40-18 och det tar inte i, men svängradien är ju som en rondell, så jag ska testa att köra mellan och nån bricka eventuellt för att kanske få lite bättre svängradie.
Har du original "klackar" eller dem största svarta?
av mackan_
Jag vet ärligt talat inte, men jag antar att det är de största eftersom de inte tar i, återkommer när jag kan kolla
av Solin
Om man kikar på meca.se så hittar iaf jag bara bärarmsrullar för 15", 16", 17". Är det någon som vet vart man hittar dom för t.ex 18" och 19"? Eller finns inte det?
av III
Använd dom svarta och om nödvändigt några planbrickor imellan, ganska lätt att vrida ut hjulet och lägga dit utan att palla upp, har gjort så. hört att det tagit i och sruvat dit en bricka till varje skruv och kört, forstatt tagit i och lagt dit ytterligare en och sen har det fungerat.

Du borde rimligen kunna testa att koppla ur ABS-mo[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]

Kan det vara så att det är problem med[…]