Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nästa vecka ska de lackeras! Jag fick även hem Evolve/Elevate 3" Turbo intake pipe som dock var trasigt vid leverans så måste svetsa om ena nippeln för tryckanslutningen.

Det ska som lackeras
Dörrlister IGEN, bakre del på sidokjolarna, stänskydd IGEN, front, bak, 1 dörr (reva och bucklad), baklucka, backspegelfästen, backspegelkåpor med ramen runt backspegeln, tändstiftskåpa, kamremskåpa, batterikåpa, säkringslocket, fläktkåpan och fälgar.

Sen ska de putsas i motorrummet för att få så hög finish som möjligt på allt. Kommer i vinter att byta ut de mesta bultar till nya lackade, byta ut slangklämmor, byta till silikonslangar överallt, ge mig på inredning för total makeover. Så kika in framåt! Kommer hända mkt!
Som dom säger på andra sidan badbaljan Stay Tuned :)
Småpysslat lite i dagarna. Ny diodslinga är beställd då den ena slockna på vissa dioder

Fälgrenovering
Bild

3" Tryckrör till turbon
Bild

Bort med eloxering eller vad fan de är och ge mig en blank yta!
Bild

Postens hantering!
Bild

Kollegas lösning
Bild

Nysvarvad nippel
Bild

Lite roligare med lackerat insug till luftfiltret
Bild

Färdigslipat, lack nästa vecka!
Bild

Trasig diodslinga, inväntar ny
Bild

Blinkersglas fram, strålkastarglas och batterikåpa som är nästintill färdigslipad inför lack!
Strålkastarglasen ska fräschas upp mer och blinkersglaset likaså!
Bild
Det som händer närmast nu är att det är mycket som lämnas på lack på tisdag och röret ska poleras upp till högglans och sedan klarlackas. Därefter så ska inredningen ges en större uppgradering. 3" downpipe är något jag verkligen vill ha också men finns inte pengar till detta atm.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Som sagt var -- vi lever alla i vår egen lil[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]