Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Är riktigt nöjd, återstår bara att få in det i bilen :P

Nu har jag varit och inspekterat lite hur larmet ska monteras i bilen :wink:

Passade även på att skruva bort extraljusen med tillhörande kablar :wink: Någon som är intresserad av 2 stk SIM xenonkonverterade extraljus inkl. relän? :lol:

Tänkte även demontera strålkastartorkarna eftresom de ändå inte fungerar men fick inte bort täckpluggen framför muttern så det får bli vid ett senare tillfälle :)

/Kalle
Har monterat larmet. Återstår att programmera larmdosan, som jag inte lyckas med :|

Montering av larm pågår
Bild

Larmreläet på plats!
Bild
Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev:
Skulle samtidigt passa på att byta stabilisatorstagen men det gick inte som planerat.. Först och främst hade det rostat fast, på med massor av WD-40. När det väl lossnar då snurrar det bara.. På högra sidan gick det bra att hålla emot med en skiftnyckel men på vänstra sidan gick det inte alls. Nu står bilen med stagen lossade i nederkant.. Ska ta och fixa det till veckan hemma. Blir så dyrt om man ska hålla på jävlas med det inne i gör det själv hallen på OK :lol:
Som Grammse säger. Det är nästan lönlöst att försöka skruva loss stagen utan att det börjar snurra och du inte klarar hålla emot.
Ta fram en vinkelslip och slipa av muttern.

Så det är dags för s-däck i Norrland också? :)
Trevligt.
ÄNTLIGEN klar! :D

Lite bildbevis :wink:

Bild

Bild

Det var inte det lättaste att få bort de gamla stagen :shock: Tog hjälp av vinkelslipen :idea:

Nu återstår att få igång larmet, provkörning med nya stagen och ev. en biltvätt :-)-)

/Kalle
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 91

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas