Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Circles_Of_Sin
tänkte köpa en s40n, men har för närvarande en "vanlig" s40 med 17' fälgar från special fälgar (BM Cobra). Min fråga är nu om de fälgarna passar s40n? alltså har den 4-bults, som min s40?
Användarvisningsbild
av Jensen
Nej tyvärr, den har fembult.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Circles_Of_Sin skrev:tänkte köpa en s40n, men har för närvarande en "vanlig" s40 med 17' fälgar från special fälgar (BM Cobra). Min fråga är nu om de fälgarna passar s40n? alltså har den 4-bults, som min s40?
Jag tycker du ska vara glad över att s40n har 5 bult, du har mer fälgar att välja mellan än 4-bults....men de har samma system,,de använder muttrar istället för bultar...
av LJN
-Innebär det att "standard" 16" fälgarna till V70N och S60 även passar till V40N och V50?
Användarvisningsbild
av G-kraft
LJN skrev:-Innebär det att "standard" 16" fälgarna till V70N och S60 även passar till V40N och V50?
Ja de passar, samma dimension, har en vän som äger en s40n och han har Capella 18-tums fälgar på den bilen och capella är byggda till s80....så att de passar....och inga andra ingrepp gjorde han, bara la dit de och skruva åt de...
Användarvisningsbild
av Loner
Capella har ET 49 och det "ska" vara 52.5 till s40/v50, men annars så..

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:Capella har ET 49 och det "ska" vara 52.5 till s40/v50, men annars så..

/L
OKi för att han gjorde det framför, det tog i lite när han svängde fullt ut, men annars rullade han på och gör det fortfarande....
Användarvisningsbild
av G-kraft
Brainded skrev:
Loner skrev:Capella har ET 49 och det "ska" vara 52.5 till s40/v50, men annars så..

/L
Finns väl adapterbrickor att köpa?

/Anders
Klart man kan köpa adapter brickor ,,,eller så går man till en svetsare som gör sådana i metal eller järn, mycket bättre en de plast man köper...kostar ca 100:- st så att 4 för 400:-

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]