Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en v70n -03 2,4 som kombi-instrumentet har börjat flippa på, den funkar bra när bilen är kall men lever sitt eget liv när den blir varm.
Provade min brors instrument från en v70n 2,5t -04 och det funkade, så jag har nu köpt ett eget instrument från en -04 på blocket men när jag fick hem det så va det inte samma kontakt som i min!
På mitt är det en grön kontakt på, men på det jag köpt är det en vit och passar inte!
Har jag blivit lurad eller finns det olika kontakter på "samma" bil??

Tacksam för svar!
Mvh/Johan
lurad o lurad, du har framförallt lurat dig själv ganska mycke.
jag tror (tror, för ag har inte allt i huvet) att du bara kan andvända instrument fårn 02 & 03 i din bil. Men du måsta ALLTID ladda mukvara innan det börjar att funka.
bilarnas komponenter bryter ofta på olika strukturveckor.
när är din brors bil byggt? när är din bil byggd?
när är bilen byggd som du köppt intstrumentet ifrån?
Ok! Den jag köpt är stämplad 13-01-04, min är stämplad 23-09-02 och min brors vet jag inte...
Hur ska jag göra för att få rätt instrument till min bil utan att köpa en ny på volvo för 8500. Och vet du vad det kostar att fixa ny mjukvara.
förs kan man kolla i VIDA vad det är för chaassi numer begränsningar. All bilar med samma begränsning har samma instrument grupp om man köper en ny. MEN! instrument kan vara bakåt komplatibla, så det är inte säkert att alla begagnade är lika dana för det.
Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]

Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

När jag tänker efter så är de[…]