NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Jag har sökt men hittar inte speciellt mycket info om det. Är det inbyggd på våra bilar eller måste jag köpa det löst? Sitter det de gamla kvar från vinterfälgarna och kan jag använda samma igen?

/Christian
av turbodream
Du får ju med sådant ifall man köper komplett fälg paket. Hoppas nu gummihuset levererar fälgarna imorrn :)
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
turbodream skrev:Du får ju med sådant ifall man köper komplett fälg paket. Hoppas nu gummihuset levererar fälgarna imorrn :)
Ja, vilka nötter... jag hade faktiskt helt missat att den 15/4 är sista dagen för vinterdäcken.. Hoppas som sagt var att de skickar med centrumringarna.

/Christian
av turbodream
Har du prövat å ringa gummihuset och se vad dom säger om din leverans? Jag fick på min faktura att leverans skulle ske mellan den 14:e - 16:e. Men så snacka jag med nån på telefon i torsdags och dom hade ett preliminärt leveransdatum till imorgon den 13:e. Hoppas verkligen det stämmer :)
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
turbodream skrev:Har du prövat å ringa gummihuset och se vad dom säger om din leverans? Jag fick på min faktura att leverans skulle ske mellan den 14:e - 16:e. Men så snacka jag med nån på telefon i torsdags och dom hade ett preliminärt leveransdatum till imorgon den 13:e. Hoppas verkligen det stämmer :)

Jag ringde dem precis. Nytt datum för leverans (gäller de gråa R-fälgarna) är 21-23 April :evil: :-(O) Dom hade förseningar från fabrik... vi skulle få ett mail idag.

Jävla skit.. jaja.. jag lyckades pruta ner ett par Goodyear Eagle F1 ett par hundra per däck...

/Christian
av turbodream
Skiter i gummihuset nu, orkar faktiskt inte vänta längre. Likadana fälgar finns hos infosite, okey lite dyrare men dom har i lager och jag kan hämta imorgon. Ska ringa å snacka med båda och höra. Lycka till med väntan iallafall :)

EDIT: Då va det beställt och avbeställt från gummihuset. Han berätta att det va stora förseningar. Imorgon åker jag och hämtar mina nya fälgar :)
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
turbodream skrev:Skiter i gummihuset nu, orkar faktiskt inte vänta längre. Likadana fälgar finns hos infosite, okey lite dyrare men dom har i lager och jag kan hämta imorgon. Ska ringa å snacka med båda och höra. Lycka till med väntan iallafall :)

EDIT: Då va det beställt och avbeställt från gummihuset. Han berätta att det va stora förseningar. Imorgon åker jag och hämtar mina nya fälgar :)
Som jag har förstått det har infosite en annan leverantör av R-fälgarna, en leverantör som Gummihuset haft kvalitétsproblem med. Sant eller inte vet jag inte.. men jag kör på Gummihuset ändå..

/Christian
av turbodream
Killen på Infosite sa att dom är generalagenten på dessa fälgar i sverige och det är rederierna som gör såna förseningar. Nästa laddning för infosite skulle komma i maj tycker jag han sa. Men får hoppas infosite håller vad dom lovar " Våra låga priser, breda sortiment och stora lager av fälgar garanterar att du blir NÖJD "
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]