Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Riktigt fräscht, ska kollas upp :)

Sådär ser pärlan ut :)
Bild

Huvlås trasigt, har idag fått hem ett nytt. Saknas en backspegel, den andra är trasig. 2 nya beställda. Ett spolarmunstycke avslitet, inte beställt ett nytt ännu. Någon har sparkat sönder grillen för mig!!!! Har just nu hemmagjord lösning men det håller just nu. Motor/skyddsplast är sprucken, ny ska införskaffas. PENGAR :-O)
Bild

Nya regskyltar ska beställas hem. "Gallrena" för dimljusen har jag lackerat förra året mest för skojs skull.
Bild

Motorrum:
Bild

Svetsjobb är på gång! Grymt fult men det löser vi :-)-)
Bild

Sen så lite frågor, är detta nåt (2 bilder) jag kan skruva isär och göra rent eller liknande?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Har funderat på att ersätta mina tutor, med 2 st från nyare Volvo V70. Vad kommer jag behöva för det, förutom tutorna? :lol:

Går det att koppla direkt på originalkablarna? Har läst runt lite, verkar som man inte får ut "max" ur dem då ?:-/
Användarvisningsbild
av cybermunk
Det är väl en 12v tuta då borde det ju rent tekniskt bara vara att koppla på och TUTA.
Användarvisningsbild
av Nexus
köp inte detta. för det lät för larvigt,hade det på corsan och skrämde ju knappt en katt
Bild
Användarvisningsbild
av erikn
Jag rekommenderar det här!

Starktornshorn
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Erikn: Blåsa på med den då väcker man döda :twisted:
Kalle: Funderar starkt på ditt förslag, närmast till hands iaf, enkel inkoppling på båda förslagen :-)-) Någon som har erfarenhet från biltema tutan?
Märkte idag att en av tutorna inte funkade. Drog direkt till batteriet och inte ett ljud kom. Om man skakar lite försiktigt låter det som en Maracas, alltid nåt som bökar.

Sommardäcken är på, har fräschat upp lacken lite! Dock så saknas pengar för ny huv, backspegel,tuta hmm ja allt just nu. :(
Bild
Bild

Sen så har bromsarna låst sig då & då, motionera kolv och glidpinnar när jag böt hjul.
Hade lite bromsok färg hemma så passade på att fräscha upp lite.
Bild

Förövrigt så såg damasker och drivaxlar bra ut. :-)-)
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Var till skroten igår, hitta en fin 440 att ta delar från!

Blev: Vinge, lackering på Fredag! 2 bälteslås bak, 2 nya(läs begagnat) backspeglar ÄNTLIGEN! Motorplast, termostat,fördelare,tuta (så nu har jag två fungerande, hade totalt ärgat sönder på min men nu tjuter det fint!) , Sen "tryckplatta" till ratten,styrenhet för centrallåset Sen lite plastdetaljer och lite säkringar. Kommer bilder på allt som införskaffades! fick betala 400 kr för detta :-)-) Vingen är jag mest nöjd över! Kändes som att jag kom billigt undan :) Ska dit på Fredag och hämta lite mer plastdelar som jag nu i efterhand kom på att jag behöver.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Kan vara intressant att veta mätarställ[…]

Problemet med NorthVolt var att de skalade upp k[…]

Även här påstås P2600 har me[…]

Fått mina nya däck och fälgar mont[…]