NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo-FH16
Hur ser det ut när listerna är borttagna? Går det att polera upp ytan, eller har dom sparat på klarlacken under listerna? Kanske skulle bli snyggt utan lister. :) Eller? :roll:
Användarvisningsbild
av MattiasP
Jag ska göra likadant med mina lister om ett par veckor. Hur får man bort sidolisterna smidigast? Värma men en varmluftspistol och dra bort? Är det svårt att få bort limresterna ifrån lacken när dom är av?
av Pippolei
chrissofsweden skrev:
Volvo-FH16 skrev:Hur ser det ut när listerna är borttagna? Går det att polera upp ytan, eller har dom sparat på klarlacken under listerna? Kanske skulle bli snyggt utan lister. :) Eller? :roll:
Hahaha nej..
Bild

/Christian
Attans vilken kärring parkering du har gjort på bilden :D
Kommer nog blir kanonfint med listerna lackade å ditsatta.
Så får du se till att uppdatera garaget sidan med lite fler bilder!
Pippolei skrev:
Attans vilken kärring parkering du har gjort på bilden :D
Kommer nog blir kanonfint med listerna lackade å ditsatta.
Så får du se till att uppdatera garaget sidan med lite fler bilder!
Hehehe äsch vad ni ska titta på detaljer :mrgreen:

Btw jag fick ett tips från min verkstad att köpa 3M tejpen (den dubbelhäftande) hos en färgbutik där det var lite rullians på grejerna. Detta pga att den torkar och blir dålig i vanliga butiker där det inte är speciellt stor omsättning på den. Kan vara bra att tänka på!

Lackerare brukar också vilja ta bort listerna för att lägga kanten där. Därför kan det vara bra att inte limma.

/Christian
Användarvisningsbild
av Hedda
Va på volvo och hämtade ut grundade dörrlister runt om alltså de som sitter mitt på dörrarna i torsdags fick 8% rabatt så de kostade bara 3691:- :wink:
Nu ska de bara på lack tillsammans med kofångaren fram.
tur att man känner en lackerare som lackar detta för 1500:- men de svider lite i plånboken ändå men snart kommer ju skatteåterbäringen :lol:
Hedda skrev:Va på volvo och hämtade ut grundade dörrlister runt om alltså de som sitter mitt på dörrarna i torsdags fick 8% rabatt så de kostade bara 3691:- :wink:
Nu ska de bara på lack tillsammans med kofångaren fram.
tur att man känner en lackerare som lackar detta för 1500:- men de svider lite i plånboken ändå men snart kommer ju skatteåterbäringen :lol:
Du skämtar va? Du menar väl inte att du är så dum att du köpte dem för 3691:-? Ursäkta språket men för under tusenlappen kan du hitta alla fyra sidolisterna hos bildelsbasen.se...

Jag själv fick betala 2000:- för alla trösklar, sidolister, fram- och bakspoiler.. och jag känner inte lackeraren. Alla ogrundade. Min lackerare måste dessutom spackla alltsammans 8)
MattiasP skrev:Jag ska göra likadant med mina lister om ett par veckor. Hur får man bort sidolisterna smidigast? Värma men en varmluftspistol och dra bort? Är det svårt att få bort limresterna ifrån lacken när dom är av?
Du tar en tvinnad fiskelina och "sågar" bort listen. Det tar lite tid så se till att ha mycket lina. Lägger du lite tryck (dra den försiktigt från dörren) på själva listen så går det också enklare (två personer?). Sen upptäckte jag att linan lätt sågar av knopparna som går in i bilen. Jag har nu bara 1-2 st kvar per list :mrgreen:

/Christian
Användarvisningsbild
av Fellow
Dem spacklar inte listerna chris;) Dem lägger slipgrund som tar 5 minuter att slipa ner:P Skitlätt att göra själv med sprutspackel men de fyller inte lika bra så det går åt mer!
Men säger då de, 3600 kr för listerna!? Galen:P

Jag drog upp ena kanten sen drog jag av listen, dem är så pass böjliga så ingen fara att dem skulle gå av inte:)
Användarvisningsbild
av Hedda
Du skämtar va? Du menar väl inte att du är så dum att du köpte dem för 3691:-? Ursäkta språket men för under tusenlappen kan du hitta alla fyra sidolisterna hos bildelsbasen.se...

Jag själv fick betala 2000:- för alla trösklar, sidolister, fram- och bakspoiler.. och jag känner inte lackeraren. Alla ogrundade. Min lackerare måste dessutom spackla alltsammans 8)
joo jag gjorde de tyvärr för min lackerare ville inte lägga ner jobb på att lägga på slipgrund och sen slipa dem.
dessutom har jag hört att det är svårt att få bort listerna så att de går att återanvända så jag vågade inte chansa...
men jag bet i de sura äpplet och slog till får se om jag ångrar mig när listerna är monterade men det tror jag inte.
nån som har nåt tips vad man ska tvätta rent med innan man monterar dit de nya listerna igen? Räcker det med original tejpen som sitter på mina nya lister eller måste jag komplettera med sikaflex eller dyligt?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Hej, Är det någon som vet måtten […]

Ett alternativ till att gissa kan ju vara att bes&[…]

installera dragkrok

Om jag hade velat byta på min 2012:a, som al[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Oookeeeeej!! Här har vi en för historieb[…]