NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Har fått en liten buckla på ena dörren långt ner i ena hörnet. Antagligen är det en kundvagn eller en skateboard etc som åkt in i bilen. Det är inget veck i bucklan. Bucklan sitter så långt ner så jag har svårt att tro att det är en parkeringsskada från någon annan bil. Har ni bra tips runt stockholmsområdet om hur man kan fixa denna buckla på ett bra sätt.
av HenkeG
Hej,
Jag fick ett dörruppslag på min förra bil som inte såg roligt ut.
Hittade ett företag som heter CTU som ligger i Solna. De lyckades fixa bucklan utan omlackering, och det syntes absolut ingenting efter ingreppet.
Dessutom kostade det "bara" runt 1000:- för jobbet.
/Henke
Användarvisningsbild
av StringerBell
MR Cap, Ditech och andra bilvårdsföretag gör också sådant.
Användarvisningsbild
av CabBO
Tack för era svar. Skall besöka någon firma dom närmaste dagarna. Det tråkiga är att många människor har så svårt att förstå värdet i en bil och är oförsiktiga. Öppnar bildörrar oförsiktigt så den slår in i närmaste bil. Fickparkerar sin bil och skrapar sidan på en annan. Går med kundvagnar och skrapar och/eller slår in i bilen. Det värsta med det hela är att personerna smiter ifrån det när dom vet vad dom gjort. Kommer nog inte tillrätta med detta, men det skulle vara höga böter på dom som åker dit på en smitning.
Användarvisningsbild
av StringerBell
CabBO skrev: Det tråkiga är att många människor har så svårt att förstå värdet i en bil och är oförsiktiga. Öppnar bildörrar oförsiktigt så den slår in i närmaste bil. Fickparkerar sin bil och skrapar sidan på en annan. Går med kundvagnar och skrapar och/eller slår in i bilen.
Det borde finnas speciella parkeringsrutor för barnfamiljer :wink:

På en överfull parkering har man inte mycket val, men då kan man släppa ut passagerarna innan man kör in i fickan. Jag tar gärna den extra väntetiden det innebär om jag ligger bakom.

Det enda jag fått på min bil är ett litet märke i den lackerade listen, ingen buckla bara att färgen gått bort på en liten fläck. Listen kanske verkar vara bra placerad.
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]