Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av ArganaS
Tjo! jag har ett gammalt sas-bazooka rör som jag hade tänkt koppla in i min s40 fas1 99. Men hur fasiken går man tillväga?kan inte riktigt klura ut det.

Är det möjligt att koppla till orginal stereon? Har sökt en heldel om detta på nätet men inte hittat något alls

//ArganaS
Användarvisningsbild
av hixen
Om det finns högnivå ingång kopplar du högtalar signal från vänster och höger högtalare, med 1 extern pluskabel och jord (minus).
Om det finns lågnivå (två runda anslutningar med oftast en röd och svart/röd och vit anslutning) på basröret, Får du dra också dra direkt från bakrehögtalar kablarna, med också en elkabel direkt från batteriet + en jordkabel.. med tex en sådan här: Radiomobile PC1-601 , som finns på http://www.brl.se . finns på fler ställen, tom. på biltema skulle jag tro.. Mvh
av ArganaS
Verkar som om röret har dragit ur batteriet tror ja... då till frågan.. jag fick med en svart låda med 4 kablar ut ur den.. vad är detta??? (ja jag är inte så jätte hemma på detta) ser ut som något motstånd av någe slag. och hur i helva världen kopplar man så att det inte drar ur batteriet? //arganas
Användarvisningsbild
av hixen
Det är just därför man ska söka upp kabeln till antenn förstärkarn som bryter strömmen och därmed basröret när du stänger av bilen. Men ta bild på rörets anslutningar, och dosan du talar om så ska vi se hur vi kan lösa det.
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]