Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Ebbe
Hej!
Håller på med grannens 745 som bara vägrar att starta. Bränsle kommer fram, gnista finns på stiften men den vägrar gå igång. Ej heller på startgas tänder det till. Har kollar felkoderna o får bara fram 2-3-2 lambdareglering fet/mager blandning.
Nån som har nån bra ide om vad jag ska göra?
av Thompaw
!
Senast redigerad av 1 Thompaw, redigerad totalt 0 gånger.
av ripter85
Thompaw skrev:Om tändstiften är torra så lär det inte komma bränsle till dem och eftersom den inte tänder till av startgas men har gnista skulle jag gissa på att spridarna inte öppnar.
Om inte spridarna öppnar sig ska den hosta igång på gas men inte utan. eftersom gasen sprutas in vid luftburken och in i förbränningsrummet.
Men de skadar ju aldrig att kolla
av Ebbe
Tackar för alla tipps! Grannen hade lyckats få igång bilen genom att klämma ihop returledningen till bränslet o sen kört med starten en bra stund. Åtgärden låter lite konstig. Hade bort stiften dagen innan o kollade dom. Dom var blöta av bensin.
Min teori är att grannens fru som äger bilen, gjort nåt (trampat på gasen) när hon skulle starta den o den surade ner sig? Men varför startade den inte när jag rengjort stiften?

Går inte att entydigt peka på nåt fel o inte på nån lösning av problemet heller.
Volvo, självlagande motor! Bra! :D
av Thompaw
!
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...