Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gandalfi
Vet någon ifall det går att få en samlad bild, alltså vad och varför den har varit inne på Bilia för sedan ny? Om det finns en nationell databas där regnumret reggas oavsett om den varit inne på Bilia i norrland eller i Skåne.

Har upptäckt små lackreparationer lite här och där på min XC90, inga stora saker. Men skulle ändå vara intressant och veta vad den varit med om. Har bara en ägare innan mig och jag har inte kvar hans nummer. Bilen är en XC90 -04.
Användarvisningsbild
av Volvo4life
Att få numret till förra ägaren är busenkelt om man har en fax! Gå in på transportstyrelsen.se och sök information om ditt fordon! Skriv in ett faxnummer och så får du information om tidigare ägare (adress m.m).
av zamberg
har kollat lite på transportstyrelsen,du har rätt sms-tjänsten visar nuvarande ägare.däremot telefontjänster kan ge uppgifter om förra ägare: 0771-14 15 16

Det här är numret till vår kundtjänst för fordonsfrågor. Telefonen är röststyrd. Om du vill nå vår automatiska tjänst, kan du säga "ägaruppgifter". Du blir då kopplad till tjänsten. Där får du uppgift om:

* vem som äger ett fordon
* senaste ägare
* fordonsskatten är betald
* fordonet godkändes vid senaste kontrollbesiktningen
* årsmodell och färg.

Du kan även få fordonsuppgifter skickade till din fax.
Användarvisningsbild
av jacbos
Hej.
Du ska kunna fråga på vilken auktoriserad volvoverkstad som helst. Dom kan kolla vad som har gjorts på bilen oavsett Skåne lr Norrland, men det kan kanske bara gälla Bilia.

Du kan även få fram vad för försäkringsärenden den har varit med om. Det kunde dom iaf göra på min men den har ju varit försäkrad hos Volvia sen ny.
Fick fram allt från stenskottslagning i framrutan till stöld av framspoiler.
av Larzan
Volvo4life skrev:Att få numret till förra ägaren är busenkelt om man har en fax! Gå in på transportstyrelsen.se och sök information om ditt fordon! Skriv in ett faxnummer och så får du information om tidigare ägare (adress m.m).
Gör ju ingen nytta om förra ägaren var t.ex. Nordea, SEB, *nåt företag* osv...
däremot så kan man mycket väl få fram servicehistoriken hos handlaren. (Så länge den är servad vill säga hos t.ex. Volvo, Bilia...)
av Gandalfi
jacbos skrev:Hej.
Du ska kunna fråga på vilken auktoriserad volvoverkstad som helst. Dom kan kolla vad som har gjorts på bilen oavsett Skåne lr Norrland, men det kan kanske bara gälla Bilia.

Du kan även få fram vad för försäkringsärenden den har varit med om. Det kunde dom iaf göra på min men den har ju varit försäkrad hos Volvia sen ny.
Fick fram allt från stenskottslagning i framrutan till stöld av framspoiler.
Ok tack, det var precis detta jag var ute efter.
av as01
Min lokala Volvo-handlare kunde inte se vad som var gjort hos andra Volvo-handlare (t.ex service, reparationer). Dock kan de se vilka garanti-jobb som är gjorda, för den informationen lagras hos Volvo.
av Tartryffel
as01 skrev:Min lokala Volvo-handlare kunde inte se vad som var gjort hos andra Volvo-handlare (t.ex service, reparationer). Dock kan de se vilka garanti-jobb som är gjorda, för den informationen lagras hos Volvo.
Det kan de visst se, däremot kanske de inte vill visa dig det.

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? […]

Elpriset

50W och 300W vid optimala förhållanden[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]