- lör 10 apr 2010, 11:03
VolvoB20 skrev:Detta är fan helt absurt, man letar upp det bränsle som har tok-över-beskattats allra hårdast och sen säger man att alla andra bränslen är subventionerade :-(O)Hehe, jag kan hålla med men den här subventionsdiskussionen härstammar troligen från Alltommotor, där Lasse Swärd i sina artiklar smutskastar etanol och kom fram till hur mycket staten förlorar i skatteintäckter pga etanol jämfört med bensin. Sedan började en del forummedlemmar ta detta som en sanning och använde detta som argument mot etanol. Sedan började några av oss ta reda på hur det verkligen för håller sig och då visar det sig att staten förlorare mångt mycket mer på diesel jämfört med bensin, men samma lokig. Den blaskan har inte nämt ett ljud om att med dieseln förlorar staten ännu mer jämfört med bensin. Naturligtvis. Jag har lärt mig en sak under min tid då jag följt bränsledebatten, nämligen att aldrig lita på bilmedia vad gäller bränslen till våra bilar. En värre spridare av direkta lögner har jag aldrig varit med om.
Volvo V70 T4F Summum Automat MY14