Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jag har för mig det var 30 grundfrågor och 10 specialfrågor (för B) när jag skrev, eller var det när jag tog Lastbil kanske, iaf så gick det bra första gångerna på allt (BECE), men då ja skulle ta Buss var det ett fel för mycket, eller felet var på fel ställe, har för mig det även då var ett visst antal grundfrågor och sedan ett antal special för behörigheten i sig, likaså då jag testade att skriva för A (vilket gick bra, men sket sig då jag glömt ta med mig Utbildningsbeviset att jag utbildats som privatist, det frågade han om Efter at tjag skrivit :( ).

B togs 1991, CE togs 1992, DE och A testade jag för 1995.
Under hela utb och även uppkörning så körde jag SAAB 9-3 1,9TiD sen blev man med VOLVO :)
Grammse skrev:Rookkeer. Jag hade för 14 år sedan eskilstunas grinigaste ,mest ökända ledare som kugga många men klarade det galant, ända missen var att han tyckte jag hade för hög växel vid ett tillfälle.
Teorin kugga jag första ,andra gången gick bra. Men minns att det var max ca 35 frågor då jag skrev upp :???:
Vad hette din Gramse om jag mins rätt så hette min torstenson eller något liknande
Poäng ??:-/ ?:-/
När jag tog körkort 1967 så fanns det inga poäng, utan då klarade man sej eller inte :mrgreen:
Teorin hade jag alla rätt på och uppkörningen ja där hade min körskolelärare sagt att jag kommer inte att klara uppkörningen eftersom jag va så "långhårig" ja det va ju hippietider då -67 och det va ju inte helt rätt att se ut som jag gjorde då :mrgreen:
Nåväl, vid uppkörningen så var det första som uppkörningsmannen sa, "Du ser ut som min son" och sen sa han, hittar du till systemet här i Gävle och om så är, kör dit :mrgreen:
Ja det va en fredag så jag körde honom dit och han gick in och handlade det han skulle ha och sen körde jag tillbaks till körskolan och allt var OK. Till saken hör att jag och min körskolelärare hade slagit vad om att om jag klarade uppkörningen så hade jag lovat att klippa mej dan efter vilket jag också gjorde :shock: Det växer ju ut igen. :-O)
Ja det var min lilla historia om uppkörningen :-)-)
Hade 60 av 65 möjliga på mitt första och enda teoriprov, felen låg om jag inte minns fel ett om dimljus, ett om skyltar som gäller större fordon och resterande om miljökrav...

Uppkörningen kuggade jag första pga. att jag var privatist(grinig uppkörare) körde upp igen en vecka senare och hade inte kört någonting mellan uppkörnignarna och fick beröm för de punkter den första muppen kuggat mig på trots exakt likadan körstil...
Användarvisningsbild
av opA
2005 tog jag körkortet, tror jag.. och teoriprovet var nog som 62 frågor där 52 var minimum.

Jag tog egentligen bara teoriprovet för att se vad de var för frågor hos Vägverket då jag gjort provet i Bonniers trafikskola några gånger.. sedan att de bara kostade 100 kr kändes som Ok när man ändå "bara var där för att se vad de var för frågor" :P

Efter 7-10 minuter var jag först klar och fick då 52 poäng. :mrgreen:
Och jag vill poängtera att jag var där för att kolla hur teoriprovet gick till och vad de var för frågor.. trodde inte jag skulle gå ut med godkänt, egentligen. :mrgreen:

På uppkörningen I Jönköping däremot så hade de varit snöstorm under natten och jag hade då uppkörningstid vid 08.30 så de va bäcksvart ute när vi gav oss iväg.. de första jag gjorde när vi körde ifrån VV var att nästan köra ut på fel sida.. d.v.s jag körde nästan ut där andra trafikanter kör in på den gatan :P Tittade på VV-snubben men han sa bara att köra vidare.. när vi kom tillbaka fick jag orden att du vet vad du gjorde för misstag och om något år eller två är du världsbäst på att köra... :-)-)
Rookkeer skrev:
Grammse skrev:Rookkeer. Jag hade för 14 år sedan eskilstunas grinigaste ,mest ökända ledare som kugga många men klarade det galant, ända missen var att han tyckte jag hade för hög växel vid ett tillfälle.
Teorin kugga jag första ,andra gången gick bra. Men minns att det var max ca 35 frågor då jag skrev upp :???:
Vad hette din Gramse om jag mins rätt så hette min torstenson eller något liknande
Japp så hette han nog. ökänd av alla :lol:
När jag skrev upp för B 1996 hade jag 35 av 40. Hade mina fel på rätt ställe så jag klarade mig. Hade inga problem med uppkörningen.
Skrev upp för C och CE 1999 och hade nog 36 av 40 på båda skrivningarna. Uppkörningen för lastbilen gick som en dans. Uppkörningen Lastbil + släp var lite rolig, jag trodde att jag kuggade backprovet efter nästan mosat en av konerna i 90° svängen. Lyckades ställa upp konen igen och backa sista biten. När jag sen skulle köra var kl 20:00 och det var mörkt ute. Mitt befäl som hade hand om uppkörningen och var uppkörare för VV kom in och sa att jag skulle köra. Jag frågade om jag verkligen skulle köra nu och han svarade -Är du mörkrädd eller på gotländska. Jag svarade nej och gick ut och körde. Fick köra exakt samma väg som med lastbilen och precis innan avfarten sa han att det gått bra. Jag råkade då nämna att det var samma väg som jag körde förra gången. Det resulterade i en lite extra runda på några mil igenom Ronneby stad men det gick bra det också.

Har bara kört lastbil 1 gång sen dess. Känns lite skumt att ha CE på kortet efter så här många år. Men med lite repetition så skulle det nog gå att köra igen.
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]