Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
volvoR+s60 skrev:hmm?? tack för hjälpen.
Jag ska se om jag kan få detta på garantin.
Volvo kanske borde återkalla lite bilar?? Det ser ju ut att va problem på flera bila..
Är den köpt hos volvohandlare? fick du garanti? då gårdet på garantin, det gjorde min.
Det fixades på 1 dag ,de plcokade ner lådan smorde in den o sen des funkar de som en dröm
Användarvisningsbild
av greeeken
Har för mig att det är från 01 till 02
av volvoR+s60
jag blir galen!!! :evil:

var hos min bilhandlare idag lite fundersam över detta problem och sa till han vad som var problemet.
Då får ja svaret " jaa duu, det är första gången jag hör detta, det är nog bara nått man får leva med"
vad gör man nu :(
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Ber att få prata med hans chef eller verkmästaren på bygget? :evil:
Användarvisningsbild
av greeeken
volvoR+s60 skrev:jag blir galen!!! :evil:

var hos min bilhandlare idag lite fundersam över detta problem och sa till han vad som var problemet.
Då får ja svaret " jaa duu, det är första gången jag hör detta, det är nog bara nått man får leva med"
vad gör man nu :(
Vilket kvalifisertat bullshit.
Sånan borde inte få sälja bilar.
Detta är ett känt fel o han ska fanemig åtgärda detta.
konsumentverket nästa
av volvoR+s60
Grejen med min bil är som volvobengan skriver.. jag har alltså köpt bilen begagnad av en volvo handlare vars namn ja ennu håller anonymt"hehe" men iaf så hade förra ägaren typ skitit i saken och bara rullar vidare :evil: men jag ska nog ta och ringa killen på servicen och ta o höra vad han kan göra.. för försäljaren har så jävla svårt för allt. Man blir så less bara
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Kör hårt!

Ge försäljaren lite skit genom att prata med Verkmästaren eller säljchefen på firman, då brukar man ibland få nåt som kompensation.
Typ en rabatt-check på service eller prylar.
Om du har tur alltså...
:lol:
av volvoR+s60
haha jag hoppas på tur då ( S60R kjulpaket =)
Bilen köpte jag förra veckan så det ska ju vara 6 månader garanti.. vi får se vad som händer imorgon. Annars får ja skruva sönder skiten själv :P
Tack iaf=)
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Det borde du inte göra, för det tog Volvo i Karlstad knappt 2 dagar o få ner lådan o lammeller o kopplingar o allt.
Sen tillbaka...

Läs vad det skulle kostat ovan!

Det är garanti som DE ska stå för!

Kör hårt mannen!
av cme
Problemet är klassiskt tror jag. Hade det själv redan på en 850. Lamellen släppte inte från svänghjulet och tryckplattan utan roterar med och synkringarna klarar inte att bromsa rörelsen vilket leder till att växlarna blir svåra att få i. Om de går i lätt med motorn avslagen så är det stor sannolikhet att det är detta fel. På 850 var detta så vanligt att det år 98-99 var så många som hade felet att det fanns ett speciellt pris på reparationen (Bilia avsatte mer än en dags jobb tror jag). Istället att det kostade 8.500 så fick man det för 4.500. Då byttes ocksa bakre vevaxeltätningen som brukar krympa och läcka olja (kan vara den oljan som gör att lamellen fastnar). Trist arbete men brukar lösa problemet ocj ge en lättväxlad bil.

Magnus

Jag håller med dieselkenneth , jag har sj[…]

Hej, knappen på spaken fasnar när man l[…]

Det blir ibland dyrare skador på bilen att r[…]

Ökad komfort med 17”

Knappast någon som upptäcker den lilla […]