Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tassbonn
Ja så är det nog.
Det jag tycker är jäkligt märkligt är att Bilia hävdar att alla -08 låter så här och har även visat mig ett par, men i min värld så förefaller det otroligt att det inte skrivs något om det på detta forumet med tanke på "ljudbilden".
Jag ska försöka filma, banda, spela in det och lägga ut klippet för att se om det är någon med lika bil som känner igen sig.
Kan väl iofs inte jämföras då det är olika motorer, men upplever emellanåt ett "skorrande" ljud i vår -10 2.4d, som jag inte kan påminna mig från vår -07 D5, har iofs haft en -08 2.5t emellan...
Användarvisningsbild
av snoddasD5
hade liknade ljud på min bytte rem + spännrulle då fick jag tipset av en på volvo om remmen slog på tomgång är det frihjulsnavet på generatorn jag bytte och det blev tyst. man kan ju ta bort remmen och starta och se om det blir tyst.
av tassbonn
Ja den blir tyst utan rem, det är testat, så att ljudet har med remmen att göra på något sätt är helt klart.
Sen är även ACn involverad eftersom ljudet försvinner om jag slår av den, och den ligger ju med på samma rem?.
Rem, remspännare och generatorn är bytt + AC-kompressor.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!