NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
chrissofsweden skrev:När jag var in med min bil (V50 T5 -05) så fick en volvokille provköra bilen. Ju högre fart desto mer känns vibrationerna och ännu mer om man accelererar.

Till mig sa dom att det var ett standardfel som Volvo drogs med på årsmodellerna 04 till början på 06. Sedan åtgärdade dom det. Min biljäkel vibrerade jättemycket vid gaspådrag och i högre farter. Dock kändes vibbarna ända ner i 50km/h.

Rolf Ericsson Bil i Falun, min verkstad..

/Christian
Ingen sänkningskit va? Dina drivaxlar som är kassa så finns inte så mkt att göra än att uppgradera.
Användarvisningsbild
av Fellow
Citerat av Patrik, Autotech Motor Trollhättan.
"Det är fabriksfel på drivaxlarna 04-05 därför skakar det! Dom som klagat har fått nya ( under garanti tid ).. Det skakar mer om man sänker men går ej sönder - självklart är detta inte bra!. Jag köpte hem beg 08 drivaxlar på 1500 mil för en vecka sedan gick på strax under 4000.- har jag för mig! Dessa bilar är bara å sänka! - bra blir det oxå!! speciellt med HR ;) "
Snackade med en mekaniker på Brabil idag och han hade aldrig hört talas om något problem med sänkning på V50. Jag måste hitta nån som vill byta min fjädrar till en bra peng så slår jag till direkt. Nån som har koll på verkstäder i norra stockholm ?
turbodream skrev:Snackade med en mekaniker på Brabil idag och han hade aldrig hört talas om något problem med sänkning på V50. Jag måste hitta nån som vill byta min fjädrar till en bra peng så slår jag till direkt. Nån som har koll på verkstäder i norra stockholm ?
SMR/Supramannen i Åkersberga bytte på min C30.

.
Användarvisningsbild
av opA
turbodream skrev:Snackade med en mekaniker på Brabil idag och han hade aldrig hört talas om något problem med sänkning på V50.
Då är vi två som frågat mekaniker på Volvo som inte hört talas om detta ;)
Fick tillbax min S40N -04 idag efter att jag haft stoora problem med vibrationer innan och efter sänkning. Blev bara värre o värre..
Hämtade den från autotech idag med -08ans drivaxlar/knutar på som gått ca 1500 mil och den går som en dröm.
Tycker det är ett ganska bra svar på alla frågor om vibrerande drivisar på s40/v50
Användarvisningsbild
av opA
DHermansson skrev:Fick tillbax min S40N -04 idag efter att jag haft stoora problem med vibrationer innan och efter sänkning. Blev bara värre o värre..
Hämtade den från autotech idag med -08ans drivaxlar/knutar på som gått ca 1500 mil och den går som en dröm.
Tycker det är ett ganska bra svar på alla frågor om vibrerande drivisar på s40/v50
Vad tog dom för att byta dessa ? :)
Vad är ett vettigt pris för montering av fjädrar. det billigaste jag har hittat är 2800 plus 4 hjuls inställning 3800. Är det bra pris för bytet? Har ju awd, antar att det blir dyrare då... Är det någon som vet någon söder om sthlm som är billig?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]

Vårda v90 2025