Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JimmyG
ok, skall ändå fixa det, störande med saker påen så pass ny bil sm inte funkar som det ska. Återkommer med om det fixade mitt problem
av JothaR
Återupptar en gammal tråd!

Har liknande problem med min V70-02 som jag köpte i veckan. Bakrutetorkaren är ur funktion, vet inte hur länge eller hur den betett sig innan!
Dock vet jag att torkaren "stått på" utan att armen rört sig, misstänker att motorn borde ha brännt men kan det ändå vara vettigt att plocka isär axeln och smörja upp innan jag köper en ny motor?
Kom ju att tänka på att jag inte ens vet om det går ström fram till motorn egentligen, hur kolla? :?:

Är rätt sunkig på det här med att mecka bilar så alla tips och ytterligare möjliga felkällor mottages tacksamt. Kan felet tänkas ligga någon annanstans? Surt att pynta en ny motor om det nu ändå inte skulle avhjälpa problemet!

Oj, hamnade visst i fel delforum! Har hittat hjälp på rätt ställe :wink:
Användarvisningsbild
av StefanT5
Min V70 har torkaren inte fungerat på har testa på knappen den har även stått på.
Tog isär i helgen och kolla spänningen och den fanns där.
Så tog isär och smörjde upp och allt fungerade igen så motorn hade klarat sig fast spänningen har varit på.
Största problemet är väl oftast att de kärvar ihop vid torkar armen.

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]