frippe87 och jackoo:
Eftersom dessa två trådar innan denna tråd som handlat delvis om att sänka min bil, eller rättare sagt det har blivit så att min sänkning av min bil hoppat in i tråden

, får jag väl säga min åsikt om att sänka bilen.
Jag har varit i kontakt med 6 st personer på Garaget.org om dom fått några, överhuvudtaget, problem med sina V50 efter dom sänkt bilarna med H&R sänkningssats.. alla 6 svarar att
INGEN av dom har fått minsta problem efter att dom sänkt bilen.
Dom har alla haft sänkningssatserna i några månader till flera år och som jag skrev precis; Inga problem överhuvudtaget.
.. den ena ville dock varna för att sänka sin V50 om den tillhör årsmodell 04-06 och då endast tidiga 06:or då dessa tillhörde en riskgrupp för krånglande drivaxlar.
Jag citerar:
Har inte haft några som helst problem efter sänkning. Men jag vet att årsmodell 04-06 och då endast tidigt byggda 06:or fått problem med drivaxlar. Finns dock ett räddningspaket hos Volvo för just detta, för nätta 28000KR.
MVH Stefan
Nu kommer ni reagera på detta räddningspaket för 28.000 kr men som Fellow sa i en annan tråd så kostar ett par ny-begagnade drivaxlar runt 1500 kr.. så att köpa ett helt räddningspaket på Volvo för 28.000 kr när man istället kan byta drivaxlar för 1500 + arbete.. ja, vad finns det att tveka över ?
Min bil tillhör årsmodell -06 dock byggd sent -06 och jag kommer inte tveka att sätta på sänkningsfjädrar.. för vad är de roliga att ha en V50 med 17" eller större som gör att bilen ser ut som en XC90 höjdmässigt ?
Vill du sänka din bil;
SÄNK DEN !
EDIT:
Här har du min fråga jag ställde till dom olika personerna på Garaget:
Tjena !
Jag har planeringar på att sänka min bil med H&R sänkningssats men har från olika håll, både verkstadssnubbar och vanligt folk hört att de sliter på olika delar i bilen så jag tänkte höra med dig som sänkt din bil om du stött på några problem efter byte av fjädrar ?
Vad har isåfall hänt ?
Skulle vara väldigt snällt om jag kunde få lite kött på benen med eventuella problem som ni stött på eller om ni helt enkelt klarat er undan problem överhuvudtaget ! smile
Mvh
// Christian
.. och här har du svaren:
Hej!
Nej då inga problem, bara viktigt att göra en ordentlig 4-hjulinställning efter ett tag.
Kör en ca 20 mil så fjädrarna sätter sig ordentligt först.
Mvh chris
Har inte haft några som helst problem efter sänkning. Men jag vet att årsmodell 04-06 och då endast tidigt byggda 06:or fått problem med drivaxlar. Finns dock ett räddningspaket hos Volvo för just detta, för nätta 28000KR.
MVH Stefan
Vet om att folk sagt det du precis skriver om, men för min del så har jag inte stött på några promblem alls.
dom säger att det sliter på bilen, att sakerna inte är gjorda för att "tåla" till det nya man byter till, men om man är intresserad av bilar och lägger en del pengar på det, så är det klart att du ska sänka bilen, grejjerna slits, men det gör dom med orginal fjädrar också, bara att dom slits "lite" fortare.
Mvh Ville
Jag har haft min sänkt i 2 år nu, och inte haft några problem! Då kör jag 2 km grusväg, 2 ggr om dagen=)
otroligt bra fjädrar!
mvh kim
Tjena! Klart att du ska sänka bilen..
Plus+
Den blir mkt snyggare
Enorm skillnad på väghållning. (Köp ett fjäderbenstag på volvo för ca 600kr så blir det ännu bättre)
Minus-
Jag hade 20tum o det skaver lite i plasten i hjulhuset så det blir hål. Nu har jag 19tum o tror det är bättre
Sen om det kommer gupp på motorvägen o bilen e tungt lastat och man kör lite fort kan det slå i lite, men det e ingen fara.
MVH
/Jimmy
Hoppas detta ska ge dig lite mer klarhet över det hela :)