Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Sovereign Hide borta. Läder "Inscription" är tillbaka efter några års bortvaro
Användarvisningsbild
av na96gen
nu räcker det med miljödebatt, jag tror att alla trådar jag skapat har urartat i dylikt.. släpp det snälla..

känns efter lite mer läsning att prislistan är rätt slarvigt ihopskriven, kan ju komma mer. hittar dock inga fler MY11 listor, letat hos fler försäljare i Sverige och även utomlands efter MY11. Men det lär väl komma vilken dag som helst.. Så än lever hoppet om en 304hk T6:a
Användarvisningsbild
av Variosboy
erc skrev:
Variosboy skrev:Hur kan man köra runt i en 2.5FT och kalla sig miljövän samtidigt?
Nä, det bästa volvo kunde göra är att ta bort 2.5FT ur sortimentet och ersätta den med en 1.6F som bara går på Etanol.. Skulle vara intressant å se om miljö och Etanolförespråkarna skulle välja den framför sin motorstarka 2.5FT för att bevisa att de uppriktigt bryr sig om miljön...

Efterssom jag är en sån miljöbov med min diesel så klimatkompenserar jag med å cykla 2 mil varje dag till å från jobbet (1 mil enkel resa)

:wink:
Suck... Du drömmer mardrömmar om E85-bilar va? Har du sökt för det? :)
Nä då, kände bara för att retas med de som drömmer så våta drömmar om Etanol att dom vaknar i en blöt säng! :lol:
av Amli
na96gen skrev: känns efter lite mer läsning att prislistan är rätt slarvigt ihopskriven, kan ju komma mer. hittar dock inga fler MY11 listor, letat hos fler försäljare i Sverige och även utomlands efter MY11. Men det lär väl komma vilken dag som helst.. Så än lever hoppet om en 304hk T6:a
Jag skulle tycka det var märkligt om inte nya T6:an även kommer till V70. För det är väl samma motor som bara är uppdaterad?
Användarvisningsbild
av philipsguy
Att driver support paketet nu har full autobroms, queue assist (motsvarande city safety eller?) och pedestrian detection är väl en duktig nyhet.
Bluetooth standard från momentum är nytt.
Fälgar Oden, Balder och Njord nya eller, finns bilder?
Möjlighet till fjärrstart av parkeringsvärmare via SMS. När bilen tar emot SMS startar den värmaren vid vald tid.
av Moody
Luftfördelningssymbol i "genomlyst krom" nu redan från Momentum...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:1.6F som bara går på Etanol.
De skulle nog många motortekniker vilja göra för E85 har 104 oktan, fick de fria händer att bara köra E85 kan man öka kompressionen duktigt vilket gör motorn snålare. En ren E85 motor skulle då närma sig bensinaren i liter/mil trots att etanolen har lägre energivärde.
av Amli
philipsguy skrev: Möjlighet till fjärrstart av parkeringsvärmare via SMS. När bilen tar emot SMS startar den värmaren vid vald tid.
Det är ju riktigt, riktigt bra!! :-)-)
av tunnis
Att V70 får queue assist och pedestrian detection men inte X60 känns märkligt.
Dessa nyheter kommer ju från nya S60 som är syskon till XC60.
Queue assist hade jag velat ha. Om jag förstått rätt betyder det att aktiva farthållaren fungerar ned till 0 km/h (kökörning)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]