Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
om man kikar på brabil verkar det inte hända nått..
http://www1.brabil.se/documents/pdf/pri ... ta_v70.pdf

T6 verkar inte ens få den nya uppgraderingen.. :-(O)

Då vart det ingen ny bil i år heller då.. :???:
av Moody
ok, nej inga större förändringar

2,4D 175 hk utgår och ersätts av D3 på 163 hk.
2.0D ser ut vara borta också.
Några nya fälgmodeller ser det ut som och någon enstaka omfördelning i utrustningspaketen.
Senast redigerad av 1 Moody, redigerad totalt 0 gånger.
av MattiasD
Ännu fler dieselmotorer - knappast vad Volvo behöver.
av Tobbev
Fler dieselmotorer? Om jag läser rätt så är det exakt samma antal som nu, dvs 4 stycken.
av Amli
MattiasD skrev:Ännu fler dieselmotorer - knappast vad Volvo behöver.
Det är färre nu (2,0D verkar ha utgått)... Dom är bara nya och det är precis vad Volvo behöver. Volvo säljer även bilar i andra länder än Sverige... ;-//
av Tobbev
Amli skrev:
MattiasD skrev:Ännu fler dieselmotorer - knappast vad Volvo behöver.
Det är färre nu (2,0D verkar ha utgått)... Dom är bara nya och det är precis vad Volvo behöver. Volvo säljer även bilar i andra länder än Sverige... ;-//

Ja ta mig f*n, 2.0d är inte med, det missade jag.
av MattiasD
Ok, noterade bara de nya modellbetäkningarna, men räknade inte antalet. Hade hellre sett att t ex 2.0 (otto) byts ut mot någon av de nyare motorerna T4 och gärna en mindre ottomotor t ex T3.
av Amli
MattiasD skrev:Ok, noterade bara de nya modellbetäkningarna, men räknade inte antalet. Hade hellre sett att t ex 2.0 (otto) byts ut mot någon av de nyare motorerna T4 och gärna en mindre ottomotor t ex T3.
Det är nog bara en tidsfråga skulle jag gissa.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hur kan man köra runt i en 2.5FT och kalla sig miljövän samtidigt?
Nä, det bästa volvo kunde göra är att ta bort 2.5FT ur sortimentet och ersätta den med en 1.6F som bara går på Etanol.. Skulle vara intressant å se om miljö och Etanolförespråkarna skulle välja den framför sin motorstarka 2.5FT för att bevisa att de uppriktigt bryr sig om miljön...

Efterssom jag är en sån miljöbov med min diesel så klimatkompenserar jag med å cykla 2 mil varje dag till å från jobbet (1 mil enkel resa)

:wink:
av erc
Variosboy skrev:Hur kan man köra runt i en 2.5FT och kalla sig miljövän samtidigt?
Nä, det bästa volvo kunde göra är att ta bort 2.5FT ur sortimentet och ersätta den med en 1.6F som bara går på Etanol.. Skulle vara intressant å se om miljö och Etanolförespråkarna skulle välja den framför sin motorstarka 2.5FT för att bevisa att de uppriktigt bryr sig om miljön...

Efterssom jag är en sån miljöbov med min diesel så klimatkompenserar jag med å cykla 2 mil varje dag till å från jobbet (1 mil enkel resa)

:wink:
Suck... Du drömmer mardrömmar om E85-bilar va? Har du sökt för det? :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]