Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Inga problem att göra på plats de du behöver é fjäderkompressorer består av två krokar med en låång gänga imellan som du sedan drar ihop med mutterdragaren eller den något långsammare metoden spärrskaft sen "bara" trär du på slangen med eller utan slitz på vattenslangen ;) fjäderspännare finns på biltema artnr:19-256 129;-

Robban
silver6an skrev:Hej.

Inga problem att göra på plats de du behöver é fjäderkompressorer består av två krokar med en låång gänga imellan som du sedan drar ihop med mutterdragaren eller den något långsammare metoden spärrskaft sen "bara" trär du på slangen med eller utan slitz på vattenslangen ;) fjäderspännare finns på biltema artnr:19-256 129;-

Robban
Ska hjulet vara avlastat??
turtle skrev:Skall det vara 3/4" eller 1/2" slang ?

Vill gärna inte arbeta en stund med att hissa bilen och sen inse att slangen var för liten........
1/2" slang. 8)
silver6an skrev:Hej.

Robban

Om jag fattat det hela rätt så ska det gå att pressa ihop fjädern så mycket att det bara ska gå att trä på slangen? Fjädern sitter inte fast på något sätt uppe eller nere?
Vill bara vara på den säkra sidan när jag ska ge mig på det här ikväll.
Det går utmärkt att få dem på plats utan att göra annat än att lyfta bilen så att hjulet hänger i fjäderbenet. Då kan man trycka slangen på plats så pass att den kommer ta upp hela anläggningen mot fjädertallriken. Så gjorde jag på min bil och det har inte hörts ett klonk efter det!
EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]

Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]