Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av e6henke
Fick felmeddelande att "Serva elsystem nu". Detta försvinner om man startar om bilen eller använder startkablar. Har mätt spänningen på batteriet som visar 12V vid avlaget läge men sjunker när tändningen vrids om. Då kommer även alla fel meddelanden.

Bilen har gått 7000mil.

Finns det nån som har någon aning om hur man löser detta?
av Daddan
Kollat så batteriet fungerar som det ska och laddat det med batteriladdare? Ett 4 år gammalt batteri kan vara dags att byta ut.
av e6henke
Hur kollar jag om generatorn fungerar innan jag köper en ny?

Kan det vara en säkring eller något laddrelä som har gått (Felet uppstod väldigt snabbt).
Är det någon som har koll på alla sladdar som går in i generatorn?

Har ringt bilia och dom vill inte svara på någon fråga mer än att garantin inte gäller...
Användarvisningsbild
av Svahn
Åk till någon firma som säljer batterier, dom kan mäta både batteriet och laddningen. Ditt batteri är kanske aldrig bytt, och kan vara dåligt fast att det ger 12 volt obelastat.
av Tartryffel
Svahn skrev:Åk till någon firma som säljer batterier, dom kan mäta både batteriet och laddningen. Ditt batteri är kanske aldrig bytt, och kan vara dåligt fast att det ger 12 volt obelastat.
Han säger ju att bilen inte ger 14.5 V när den är igång. Det har ingenting med batteriet att göra. Just 14.5 V måste den inte ge men den ska ge mer än normal batterispänning).

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]