Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av muttann
Hej, undrar om nån har beskrivning via bilder hur man rengör vevhusventilationen på 855 t5 2,3 226hk, kommer avgaser genom hålet där oljesticken sitter, har förstått att det är vevhusventilationen som behöver en översyn då. eller kan det vara nåt annat fel, bilen går bra i övrigt, lite ojämnt turbodrag, Mvh J
av Lundholm29
Vet att jag hade samma problem med min S70, och åkte till min bilverkstad och frågade hur man skulle göra, det verkade i vilket fall rätt krångligt. Dom tog 200kr för att fixa de åt mig, de tyckte jag att de kunde vara värt.
Användarvisningsbild
av Phantom
Lundholm29 skrev:Vet att jag hade samma problem med min S70, och åkte till min bilverkstad och frågade hur man skulle göra, det verkade i vilket fall rätt krångligt. Dom tog 200kr för att fixa de åt mig, de tyckte jag att de kunde vara värt.
För 200 kr tog de tryckluften och blåste ner skiten i tråget, alltså ingen riktig rengöring av vevhusventilationen som håller för många mil. En ordentlig rengöring kräver bortmontering av grenrör m.m. som guiden på pettsons hemsida visar, och det gör tyvärr ingen verkstad för 200 kr.
av lennta
Lundholm29 skrev:Vet att jag hade samma problem med min S70, och åkte till min bilverkstad och frågade hur man skulle göra, det verkade i vilket fall rätt krångligt. Dom tog 200kr för att fixa de åt mig, de tyckte jag att de kunde vara värt.
hej undrar bara om man inte trycker packningarna om man blåser tryck luft genom röret till olje stickan förmodligen tar man nog bort locket till på fyllningen har jag rätt mvh lennie
2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]