Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå, Har några tidigare trådar om mitt turbotrycksproblem som visade sig vara en brusten slang.. men kvarstår lite fel fortfarande :(
Har en V70 TDI -99 som går som ett skott för övrigt =)

Men har fått till det så att bilen går bra, dock så bryter den vid 160-170km/h och går in i nödläge under någon sekund.. motorelektroniklampan tänds under 1.5 km sedan slocknar den.. Laddtrycket ligger stadigt på ca 1.0 bar när lampan tänds och någon sekund efter den tänds går bilen som den ska igen och laddar som vanligt..

Har fått ut felkoder på magnetventl och turbotrycks givaren, vilka är bytta! börjar då fundera om det är någon som pillat på turbon av tidigare ägare då det är givarna jag får felkod på som sitter på "samma system"

Men var ute och åkte idag med en bar avläsare som kopplats in i systemet =)
Ligger på runt 0.9-1.1 ungefär i Laddtryck..

Funderar nu om det är orginal för v70 TDI motorerna? eller om någon varit och pillat? och även hur man kan ställa ner det för att testa om motorelektronik lampan inte tänds efter man skruvat ner lite granna!

Hoppas någon har koll på detta nu då =)

Har suttit och funderat bra länge nu och kommer inte fram till något vettigt.. så underlättar om man får veta hur man kan ställa ner laddtrycket och även va som är orginal :twisted:

Tack så länge!
Mvh Kim
http://www.kgtrimning.com/
850/V70 diesel TDI
Effekten och vridmomentet ökar 20%. Laddtrycket ökas till 1.0 - 1.1 bar. Samtliga styrparametrar ligger i chippen.(två st) Boxen måste skickas in. Lödkostnad ingår. (enbart chip 5000:-)
BEST NR TC-D PRIS 5400:-

Det verkar alltså som att bilen är trimmad :???:
Jo men den är inte trimmad enligt förra ägaren, och funderar då på om det går att justera för hand på något sätt? brukar ju finns någn justering..
Mvh Kim

annars finns det väl inget ställe man kan kolla om den är chipad.. :/ ?

Ska inte vara det enligt ägaren.. är ju osäker nu men hur ska jag se om den nu är det? annars har dom pillat med något annat.. han som hade bilen innan hade inte rört något och inte bolaget innan heller.. men de kanske är vanligt att taxi bilarna chippas?
Mvh Kim

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]