- sön 04 apr 2010, 14:45
#396041
Hallå, Har några tidigare trådar om mitt turbotrycksproblem som visade sig vara en brusten slang.. men kvarstår lite fel fortfarande :(
Har en V70 TDI -99 som går som ett skott för övrigt =)
Men har fått till det så att bilen går bra, dock så bryter den vid 160-170km/h och går in i nödläge under någon sekund.. motorelektroniklampan tänds under 1.5 km sedan slocknar den.. Laddtrycket ligger stadigt på ca 1.0 bar när lampan tänds och någon sekund efter den tänds går bilen som den ska igen och laddar som vanligt..
Har fått ut felkoder på magnetventl och turbotrycks givaren, vilka är bytta! börjar då fundera om det är någon som pillat på turbon av tidigare ägare då det är givarna jag får felkod på som sitter på "samma system"
Men var ute och åkte idag med en bar avläsare som kopplats in i systemet =)
Ligger på runt 0.9-1.1 ungefär i Laddtryck..
Funderar nu om det är orginal för v70 TDI motorerna? eller om någon varit och pillat? och även hur man kan ställa ner det för att testa om motorelektronik lampan inte tänds efter man skruvat ner lite granna!
Hoppas någon har koll på detta nu då =)
Har suttit och funderat bra länge nu och kommer inte fram till något vettigt.. så underlättar om man får veta hur man kan ställa ner laddtrycket och även va som är orginal :twisted:
Tack så länge!
Mvh Kim
Har en V70 TDI -99 som går som ett skott för övrigt =)
Men har fått till det så att bilen går bra, dock så bryter den vid 160-170km/h och går in i nödläge under någon sekund.. motorelektroniklampan tänds under 1.5 km sedan slocknar den.. Laddtrycket ligger stadigt på ca 1.0 bar när lampan tänds och någon sekund efter den tänds går bilen som den ska igen och laddar som vanligt..
Har fått ut felkoder på magnetventl och turbotrycks givaren, vilka är bytta! börjar då fundera om det är någon som pillat på turbon av tidigare ägare då det är givarna jag får felkod på som sitter på "samma system"
Men var ute och åkte idag med en bar avläsare som kopplats in i systemet =)
Ligger på runt 0.9-1.1 ungefär i Laddtryck..
Funderar nu om det är orginal för v70 TDI motorerna? eller om någon varit och pillat? och även hur man kan ställa ner det för att testa om motorelektronik lampan inte tänds efter man skruvat ner lite granna!
Hoppas någon har koll på detta nu då =)
Har suttit och funderat bra länge nu och kommer inte fram till något vettigt.. så underlättar om man får veta hur man kan ställa ner laddtrycket och även va som är orginal :twisted:
Tack så länge!
Mvh Kim