Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Ja du Bjompa, nästan så jag lär släpa mig till hockeyladan på måndag! Leksand i Sm-final mot om resultatet i semifinalen står sig matchen ut, Brynäs.

Brynäs är ju regerande svenska mästare och leksand ska tydligen ha ett kanonlag i J20, kan bli spännande! Även om vi ju alla vet att Leksand får nöjja sig med ett silver ;)
Användarvisningsbild
av camaro69
Härligt, Djurgården ångar vidare.

Det blir en härlig kväll i soffan. En "bortamatch" är aldrig fel :wink: . Vi får se om Linköping är till rejält "taggade" efter den psykologiska "smällen" man åkte på i lördags.
Användarvisningsbild
av Brainy
bjompa skrev:Leksands junisar kommer att spela skiten ur brunäs.
Vi får väl se hur matchen slutar.

Det som talar emot Brynäs är väl att en stor del av laget var med och tog sm-guld med j18 i förrgår så de har spelat många matcher på sistone.
Å andra sidan så har ju markström fått vila sig i form ;)

Iom att jag har släkt med i laget så är jag väldigt sugen på att åka till Gävle för att se matchen, vi får se framåt lunch vad jag bestämmer mig för.
Användarvisningsbild
av camaro69
Brainy, ibland får man glädja sig för det lilla. (Junisarna)

För Brynäs räckte inte till i Elitserien. Markström blev utbuad på "Hovet" att han var sämre än Salo. Det är väl i och för sig inte så svårt, men inget att vara stolt över.

Djurgården kör vidare i jakten på SM-guld. :-)-)
Användarvisningsbild
av Brainy
Var ju iofs knappast brynäsklacken som hånade Markström som faktiskt gjorde rätt så bra matcher, sen att han hade noll och ingen hjälp av backarna är ju en annan femma. Hade brynäs dessutom haft ett forwardspel i stil med grundserien så hade DIF fått det ännu tuffare. (Vill faktiskt påstå att Brynäs stod upp bättre än Linköping gjort hittills)

Men så som Djurgården ångar på så ser jag det inte som någon skam att åka ut mot dem, synd bara att varenda en jag känner som håller på Djurgården ska trycka ner det i halsen på en bara, men så verkar det vara med alla stockholmslag. Hade det inte varit för att jag vet att dessa skulle bli totalt odrägliga av ett sm-guld så hade faktiskt Djurgården legat närmast till hands att hålla på av kvarvarande lag.

Klart det är kul att juniorierna tagit sig till dubbla sm-finaler, det visar att man har en fin tillväxt! För köpa till sig storspelare har definitivt inte Brynäs råd med. Då får man vara glad att man har (hade) Markström, Järnkrok mfl.
Sen får vi hoppas att dessa har tillräckligt med hjärta kvar för klubben för att återkomma och spela några säsonger när det är dags att runda av NHL-karriären istället för att göra en Sundin och bara lägga av, eller att göra en Fredrik Modin och redan efter några år i NHL säga att han aldrig kommer återvända till Brynäs.

/Anders
Användarvisningsbild
av bjompa
Leksands IF

De hjälper inte att försöka toppa upp me Markström i målet, mohahahaha

Edit: Var du till Gävle å såg matchen? har för mej dom spelade i Globen, du vet den där stora bolliknande arenan som är alldeles för dyr för stockholmslagen.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag gick in nu för att skriva "Grattis Bjompa" men med tanke på "mohahahaha" så struntar jag nog i det ;)

Matchen spelades i Globen ja, som tur var så kollade jag upp det innan jag fick för mig att åka till Gävle.
Användarvisningsbild
av bjompa
Ja va ju tvungen eftersom du skrev i ett tidigare inlägg att "vi" viste att LIF skulle få nöja sej me ett silver.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5