Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Eftersom VGAII på traderas högsta budgivare just nu är kalle_850 har jag mina misstankar ser jag nu :lol:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Böt pedalkontakten vid bromspedalen nyss, men inga fel på den gamla märker jag :roll: Kanske får kolla kontakten vid kopplingspedalen också, den sitter lite bättre till. Om det nu inte är något annat fel som gör att farthållaren slutar fungera ibland :idea:
Passade även på att pumpa luften i däcken, fyllde upp till 2.4bar runt om

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Är det för dåligt väder att tvätta bilen utvändigt kan man alltid börja med insidan :)

Gummimattor rengjorda
Bild

Smutsig bil :|
Bild
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nejnej :wink: Tvättstugegolvet duger bra :P

Har nu varit på Biltema och inhandlat grejer för nästan en 1000-lapp
* 2 stk stabilisatorstag
* Glasrengöring
* Svart vinyl (till yttre dörrlister)
* Momentnyckel 20-210Nm
* Vaxschampo
* Tvättsvamp
* Skumtvätt (Textilrengöring)

Ska se om jag får fram några bilder ikväll :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nu är sommardäcken på
Bild
Observera nya järnmärket :wink:

Skulle samtidigt passa på att byta stabilisatorstagen men det gick inte som planerat.. Först och främst hade det rostat fast, på med massor av WD-40. När det väl lossnar då snurrar det bara.. På högra sidan gick det bra att hålla emot med en skiftnyckel men på vänstra sidan gick det inte alls. Nu står bilen med stagen lossade i nederkant.. Ska ta och fixa det till veckan hemma. Blir så dyrt om man ska hålla på jävlas med det inne i gör det själv hallen på OK :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
när jag bytte ens staget så tog jag vinkelkapen. snabbt och enkelt :D

Skulle du inte bara ta en sväng till biltema? Det blev ju en hel hög med prylar :wink:
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 91
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]