- lör 06 mar 2010, 22:30
Frågan är bara vad man gör om man råkar ut för en motor som i bilderna ovan. Är det en äldre bil så gissar jag att det knappt är lönt att renovera toppen? Bättre att isf köpa en begagnad topp/motor eller helt enkelt köra bilen till skroten om det är tillräckligt illa. Eller fortsätta köra tills dess du skjuter ut allt genom tråget eller vevhuset, he, he. På min motorcykel jag hade en gång i tiden var det billigare att köpa en bättre begagnad motor i stället för att köpa nya kamaxlar. Hjärtkirurgi helt enkelt. I mitt fall var det nockarna som hade gått ner sig pga gjutfel (porer). Gissar att samma gäller i många fall för bilar, dvs hjärtkirurgi, om man nu inte är riktigt duktig på skruvandet och har tiden att göra det själv. Volvomotorer på skroten finns det ju gott om.......
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson