Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Solklar design! Bäst i klassen, dessa bilder är fortfarande spionbilder och fronten är inte ens färdigmonterad mm. Men man känner igen Volvos designspråk, skandinaviskt med mycket intellekt och personlighet som avskiljer från konkurrenterna. Man kan gå genom alla detaljer och allting har sin mening och förklarig.
Det som är nytt är genomtänkt och fräscht på rätt sätt. Inga ” Chris Bangle” misstag och konstigheter.
perhall skrev:tyvärr ser ju Volvos, Mercas och Audis bilar gamla ut när man jämför med t ex nya 5-serien.
Tycker du, har aldrig gillat Merca men tycker de ny ser riktigt fräsha ut, nya 5an tycker jag doch är lite trött.

Annars är de ju förbluffadne lika tycker jag.... förutom att volvo leder ligan och har lyckats krympa sina fönster mest av alla.
GATUPLAN skrev: skandinaviskt med mycket intellekt och personlighet som avskiljer från konkurrenterna. Man kan gå genom alla detaljer och allting har sin mening och förklarig.
Jaha.... det lät ju spännade, men jag hitter inte det i bilderna ?:-/ ?:-/ ?:-/ :-DD :-DD :-DD Till och med backspeglaran är identiska på alla fyra med en svart markering längst ned.

Jag är en mycket nöjd och stolt volvoförare men det beror på att Volvo leverar klart mest prestanda, funktion och komfort per satsad krona mot konkurenterna och jag hoppas det fortsätter så. Att designen skulle vara intellektuell eller avskiljande har aldrig märkst av mig.

Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
VolvoB20 skrev:
perhall skrev:tyvärr ser ju Volvos, Mercas och Audis bilar gamla ut när man jämför med t ex nya 5-serien.
Tycker du, har aldrig gillat Merca men tycker de ny ser riktigt fräsha ut, nya 5an tycker jag doch är lite trött.

Annars är de ju förbluffadne lika tycker jag.... förutom att volvo leder ligan och har lyckats krympa sina fönster mest av alla.
GATUPLAN skrev: skandinaviskt med mycket intellekt och personlighet som avskiljer från konkurrenterna. Man kan gå genom alla detaljer och allting har sin mening och förklarig.
Jaha.... det lät ju spännade, men jag hitter inte det i bilderna ?:-/ ?:-/ ?:-/ :-DD :-DD :-DD Till och med backspeglaran är identiska på alla fyra med en svart markering längst ned.

Jag är en mycket nöjd och stolt volvoförare men det beror på att Volvo leverar klart mest prestanda, funktion och komfort per satsad krona mot konkurenterna och jag hoppas det fortsätter så. Att designen skulle vara intellektuell eller avskiljande har aldrig märkst av mig.
Men nu skickar du ju gamla 5:an, den är ju klart trött.... den nya gillar jag, även inuti (kan inte säga detsamma om e60).

HÅller med om att det är ok att VOlvon har vissa brister om man sparar 100-200 tkr, klart mycket bil för pengarna.

Fronten på V60 lär se ut som på S60, eller?
PH
BMW 5 touring är en bil som kom 2003 så är det lite som att jämföra äpplen o päron.
Sedan är det riktigt att storleksmässigt jämföra V 60 med Audi A4 och MB C-klass, men helt plötsligt få in en "gammal " BMW 5-serie, ta 3-serien istället den brukar vara normgivare i det segmentet.

"Chris Bangle for Presedent" det är han som tagit BMW dit de är idag, en produktion på 1,3 miljoner bilar, tänk på att Volvo o BMW var produktionsmässigt lika stora för 20-25 år sedan.
Volvo hade behövt en Chris Bangle..men ok, nu kanske de får en "Ching Chang" istället. :shock:
KAn välan tjonga in en 2011 spaning med om nu vill det på 5-serie touring.

Ändå inte säker på vad "skandinaviskt med mycket intellekt och personlighet som avskiljer från konkurrenterna." vad gäller nya Volvon innebär.

BildBild
Bild
Bild
Bild
Det känns som marknadsavdelningarna hos bilföretagen lever i en annan verklighet än vi andra. Jag tycker inte heller att man kan se att den här V60:n skulle vara så mycket annorlunda mot Audi A4 eller Bmw 3-serie. Alla nya bilar ser snart likadana ut :)

Jag skulle heller inte vilja vara 4-åring och åka med i mammas eller pappas V60. De stackars barnen kan ju inte se något ut?
Me not likey! Tycker att den ser ut som en Volvo som ser ut som en Saab 9-3 som ser ut som någonting som misslyckats rätt ordentligt i designen! Den kan säkerligen anses som modernare i linjerna men om det är bra vet jag inte om jag håller med om.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]