- sön 04 apr 2010, 20:44
#396159
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Hej på er.
Detta gäller min Volvo V70 GLT 1998.
Har upplevt att bilen har gått lite ryckigt för en vecka sedan. Kändes typ som att bilen bromsade och sedan släppte igen. Höll på så i ca 2 mil.
Nu en vecka efter så kom symptomen igen och när vi kom till slutdestinationen och skulle stanna så dog bilen helt.
Första lampan som tändes var batterilampan och sedan kom oljelampan och motorelekroniklampan.
När jag försökte starta igen så ville den inte och kändes som att startmotorn inte riktigt gick runt.
Strax efter så startade bilen men kunde inte hålla tomgång alls. När den nådde ca 300rpm så svajade den upp till ca 1500rpm och ner igen för att sedan dö.
Gasade jag så bluddrade den vid ca 1000rpm å nedåt.
När vi skulle åka hem var det inga problem alls. Knepigt. Är rädd att den kommer dö på väg till/från jobbet nästa vecka...
En annan sak är att innan vi åkte iväg första gången så luktade det väldigt mycket bensin efter jag hade startat bilen.
Skall ner å mäta upp batteriet strax men det känns mer som att kanske bränslepumpen börjar bli kass? Mätaren står på 27.000mil.
Har ni några tips å ideer på vad jag kan kolla upp?
Har kollat efter felkoder men det finns inga felkoder alls.
Service är gjort efter dess intervaller.
Har mätt spänningen på batteriet nu iaf och den ligger på 12.37 efter 2 timmars vila. Skall mäta igen när den vilat ca 8 timmar och mäta imorgon så får jag väl se hur batteriet mår. Men vill ändå inte tro att batteriet strular så då problemet är borta igen för tillfället.
Detta gäller min Volvo V70 GLT 1998.
Har upplevt att bilen har gått lite ryckigt för en vecka sedan. Kändes typ som att bilen bromsade och sedan släppte igen. Höll på så i ca 2 mil.
Nu en vecka efter så kom symptomen igen och när vi kom till slutdestinationen och skulle stanna så dog bilen helt.
Första lampan som tändes var batterilampan och sedan kom oljelampan och motorelekroniklampan.
När jag försökte starta igen så ville den inte och kändes som att startmotorn inte riktigt gick runt.
Strax efter så startade bilen men kunde inte hålla tomgång alls. När den nådde ca 300rpm så svajade den upp till ca 1500rpm och ner igen för att sedan dö.
Gasade jag så bluddrade den vid ca 1000rpm å nedåt.
När vi skulle åka hem var det inga problem alls. Knepigt. Är rädd att den kommer dö på väg till/från jobbet nästa vecka...
En annan sak är att innan vi åkte iväg första gången så luktade det väldigt mycket bensin efter jag hade startat bilen.
Skall ner å mäta upp batteriet strax men det känns mer som att kanske bränslepumpen börjar bli kass? Mätaren står på 27.000mil.
Har ni några tips å ideer på vad jag kan kolla upp?
Har kollat efter felkoder men det finns inga felkoder alls.
Service är gjort efter dess intervaller.
Har mätt spänningen på batteriet nu iaf och den ligger på 12.37 efter 2 timmars vila. Skall mäta igen när den vilat ca 8 timmar och mäta imorgon så får jag väl se hur batteriet mår. Men vill ändå inte tro att batteriet strular så då problemet är borta igen för tillfället.
Senast redigerad av 1 timebandit, redigerad totalt 0 gånger.


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986