NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pippolei
#396030
Låter ju riktigt bra.
Min T5:a FWD med automatare har aldrig dragit under 1l/mil.
Även med högt däcktryck (3.0 bar) och snål på gasen.
av jumu01
#396034
WSAB skrev:
Annars så är ju diesel ett alternativ (2,0) men kostnaden för partikelfilter avskräcker mig lite.
Har hört kostnaden 12 000 kr för ett byte vid 12 000 mil! stämmer det?
Finns det 2 liters dieslar utan partikelfilter (första årsmodellerna kanske)?
Vid 12000 mil så är det även en större servicekostnad som är inräknad i priset därav denna summa på 12000 kr.
Satsa på en diesel köp nya D5 (210hk) eller 2.4D dessa finns ju inte till V50 så satsa hellre på annan bilmodell!
Användarvisningsbild
av hozz
#396179
Mitt svar T5,T5 och T5 sedan D5. Du åker crosshoj och då gäller T5.
Min v50 T5 går billigare än:

S60 2,4T -02 min förra bil..

V70 2,4 (140hk) farsans förra

V50 2,0F -10 Farsans nya

Landsvägskörning kan jag ligga på 0,75-0,85 ca
Farsan som är 80+ kör en Skoda Fabia 1,2 som drar 0,79 momentant vid 120 km/tim vilket är ca 1dl/mil mer än min T5:a i samma hastighet.
Stor/stark motor och stor last= obetydlg mer bränsleåtgång. Liten/klenare motor med stor last=drar mer soppa. Det bara är så om man vill följa hastigheten.
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]