- fre 02 apr 2010, 23:24
Maxar man när man är ensam på vägen är det ju ofarligt om hela skiten far åt helvete.
Men på Autobahn är man ju aldrig ensam utan någon annan får ju ta smällen.
Ett par kraftiga spännband från kofångaren fram upp till framdelen på boxen tar ju alla krafter så kan du ligga i 250 hela dagen med box på utan risker :mrgreen:
Jag har en lite bakspoiler på sommarbilen och den trycker ned bilen med 130 kg. En stor takbox borde kunna få lyftkraft på ett halvt ton om du maxxar...
Jag skulle rekomendera att du sätter på boxen och provar dra upp bilen i tvåhundra på en raka utan andra bilar i närheten och utan något dyrt i boxen.
Bitez skrev:Jag hade inte planerat köra konstant 200 med boxen, dock så är det en himla skillnad mellan max 130 och kanske 180 någon gång. Marsch farten jag brukar hålla är runt 150! Sedan så händer det att jag gasar fullt kanske i 20sek, och sedan tillbaka till 150...180 km/h ger dubbla kraften på boxen mot 130 km/h, så skillnaden är enorm.
Maxar man när man är ensam på vägen är det ju ofarligt om hela skiten far åt helvete.
Men på Autobahn är man ju aldrig ensam utan någon annan får ju ta smällen.
Ett par kraftiga spännband från kofångaren fram upp till framdelen på boxen tar ju alla krafter så kan du ligga i 250 hela dagen med box på utan risker :mrgreen:
Jag har en lite bakspoiler på sommarbilen och den trycker ned bilen med 130 kg. En stor takbox borde kunna få lyftkraft på ett halvt ton om du maxxar...
Jag skulle rekomendera att du sätter på boxen och provar dra upp bilen i tvåhundra på en raka utan andra bilar i närheten och utan något dyrt i boxen.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.